Druhá najväčšia odevná spoločnosť na svete podľa objemu predaja, vyrába odhadom tri miliardy odevov ročne, z ktorých sa väčšina nepredá alebo sa rýchlo vyhodí.
Pokúsila sa reformovať svoj obraz znečisťovateľa tým, že sa zaviazala k novým emisným cieľom a ponúkala oblečenie označené ako „vedomá voľba“, ktoré patrilo medzi tie, ktoré zobrazovali nepresné údaje a firmu priviedlo až pred súd.
Priplatenie si za nič
Študentka marketingu Chelsea Commodore si zakúpila kus oblečenia od švédskej značky s tým, že zaplatila viac ako za „bežné“ oblečenie, pretože bolo označené ako „Conscious“, teda šetrné k životnému prostrediu.
Ku každému kusu oblečenia v tom čase H&M priraďovalo hodnotiace karty na informovanie zákazníkov o environmentálnej neškodnosti každého produktu. Hodnoty, ktoré boli na štítkoch uvádzané, však nezodpovedali realite, boli zavádzajúce a v niektorých prípadoch boli údaje úplne opačné, ako boli v realite.
Za udržateľnosťou mnohých firiem stoja miesto dobrých úmyslov iba prázdne sľuby a peniaze
Viac ako polovica údajov k jednotlivým kusom oblečenia tvrdila, že je lepšie pre životné prostredie, hoci v skutočnosti nie je udržateľnejšie ako porovnateľné odevy vyrobené spoločnosťou a jej konkurentmi.
Hodnotiace karty boli vytvorené na základe indexu udržateľnosti materiálov Higg index, ktorý vyvinula organizácia Sustainable Apparel Coalition.
Práve Higg Index bol predmetom žaloby, ktorej čelí značka. Študentka Chelsea Commodore, ktorá podala žalobu v júli na federálny súd v New Yorku, v ktorej okrem iného uviedla, že H&M používa spomínaný index klamlivým spôsobom. To aj neskoršie vyšetrovanie dokázalo.
Zámena znamienok
Vyšetrovanie spoločnosti Quartz odhalilo, že toto označenie bolo zavádzajúce a v mnohých prípadoch klamlivé.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?