Za nemeckou skupinou BBG (Berlin Brands Group) stoja dvaja Slováci a hoci v súčasnosti nerozhodujú o firme sami, ich dopad na európske online obchody je značný. Svojou filozofiou sa líšia od väčšiny startupov. Skúsenosťami a vytrvalosťou rozbehli na Slovensku niekoľko obchodov, no s domácim trhom sa neuspokojili. Nedostali žiadne investície a za sebou nemajú ani anjelských finančníkov. Svoj potenciál zúročili v Nemecku, kde im teraz banky požičiavajú 200 miliónov eur na nákup rastúcich e-shopov.
Za štyri mesiace ich kúpili 15 a nasledovať budú ďalšie. Všetky navyše prevzali z vlastných tržieb, nepotrebovali si tak na akvizície požičať. Minuloročné tržby sa vyšplhali na úroveň viac ako 330 miliónov, v tom nasledujúcom chcú mať vyše pol miliardy. Ako pre TREND hovorí jeden zo zakladateľov Berlin Brands (BBG) Group Dominik Brichta, koronavírus len zosilnil online obchod a oni tak pocítili enormný potenciál.
Okrem toho prevádzkujú aj vlastné značky, ako napríklad Klarstein, čo je známa značka domácich kuchynských pomôcok. Skupina BBG je známa vo svojom sektore rýchlym prispôsobením sa trhu a rozvojom značky.
Slovenskej Ecocapsule koronavírus pomohol. Počas pandémie získala desiatky objednávok
Začínali audiotechnikou
Príbeh BBG sa začal aj na Slovensku. Dominik Brichta rozbehol počas prvých rokov svojho pôsobenia v spolupráci s Petrom Bothom úspešné internetové obchody. Svoje aktivity preniesli do celej strednej a východnej Európy.
Doma začínali s predajom audio techniky pre DJ-ov. Dnes má e-shop ročný obrat viac ako 230 miliónov eur. Obchod nesúci názov Electronic Star je lídrom vo svojom segmente a každým rokom rastie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?