Luxusná čokoláda plnená pistáciovým krémom, preslávená na TikToku sa stala fenoménom po celej Európe. Originál je dostupný iba v Dubaji, no napodobeniny a pašované kusy sa predávajú za stovky eur. Majiteľ pekárne Abu Khaled Sweets v Berlíne Ali Fakhro sa nechal inšpirovať virálnym úspechom tzv. „dubajskej čokolády“. Ráno vystaví rad čokoládových tyčiniek plnených pistáciovým krémom. Vie, že do niekoľkých hodín budú všetky vypredané. „Prvý deň som vyrobil 20 kusov, no predali sa okamžite. Na druhý deň som spravil 50 a aj tie zmizli,“ hovorí pre Fortune.
Úspešnú čokoládu vymyslela v roku 2021 britskoegyptská podnikateľka Sarah Hamoudaová, ktorá pôsobí v Dubaji. Tento netradičný dezert, zdobený ručne a plnený krémovými a chrumkavými prísadami, preslávila na TikToku influencerka Maria Vehera. Video, kde ochutnáva pistáciovú čokoládu vo svojom aute, má dnes viac ako 100 miliónov zhliadnutí.
Originálny produkt je dostupný len v malom množstve pre zákazníkov v Dubaji. Spôsobil explóziu napodobenín po celom svete. A. Fakhro v Berlíne experimentoval niekoľkokrát, kým našiel „tú správnu receptúru“. Tajomstvom jeho verzie pistáciového krému je jemne strúhané cesto kataifi, tradičná súčasť blízkovýchodných dezertov.
Záujem o dubajskú čokoládu v Nemecku je obrovský. Tyčinky sa na internete predávajú za viac ako 100 eur, pričom minulý týždeň colníci zadržali muža, ktorý sa pokúsil prepašovať 45 kilogramov týchto sladkostí zo Švajčiarska do Nemecka.
Zákazníci americkej seafood siete prejedli, čo sa dalo. Reťazec ráta stratu 11 miliónov
Švajčiarsky výrobca Lindt spustil vlastnú verziu čokolády tento mesiac v Nemecku a obmedzil predaj na 1-tisíc očíslovaných kusov v 10 predajniach. Aj napriek cene 15 až 20 eur za kus zákazníci v Stuttgarte stáli v radoch celé hodiny. „Čakal som tu 10 hodín. Prišiel som o polnoci, aby som ju ochutnal,“ povedal 18-ročný študent Leon Faehnle.
Nie každý si čokoládu kupuje na konzumáciu. Yannick Burkhard, 21-ročný fanúšik, ktorý v Stuttgarte čakal tri hodiny na tyčinku, ju plánuje predať na internete. „Tento kus ma stál 15 eur, ale na eBay ju predám za takmer 100 eur,“ uviedol. Ďalší zákazník odhadol, že ceny môžu na aukčných portáloch dosahovať až 300 eur.
Fenomenálny úspech čokolády sa rozšíril aj do Francúzska, kde bola napodobenina vystavená na parížskom salóne čokolády. Lindt plánuje podobnú limitovanú edíciu uviesť 30. novembra aj v Rakúsku.