Čínsky výrobca batérií CALB Group si dal za cieľ získať najmenej 70 percent kľúčových materiálov, ktoré potrebuje na výrobu batérií v Európe, do roku 2026 z lokálnych zdrojov. Uviedol to generálny riaditeľ marketingovej divízie CALB Wu Tchao na mníchovskom autosalóne mobility IAA.

„Máme pocit, že je potrebné čo najviac lokalizovať dodávky materiálov,“ povedal v Mníchove.

„Pre nás ako novú energetickú spoločnosť nemá zmysel dovážať ich plavidlami, ktoré spaľujú naftu, až z Číny,“ uviedol.

Ale približne päť až desať percent materiálov by sa stále muselo dovážať z Číny v dôsledku vysokých nákladov a nedostatku miestnych technologických kapacít, dodal.

Jeho komentáre prišli v čase, keď sa čínski výrobcovia batérií snažia o rast v Európe, aby mohli dodávať automobilkám na takzvanom starom kontinente, keďže dopyt doma sa spomaľuje. CALB v súčasnosti buduje závod v Portugalsku s plánovanou kapacitou 15 gigawatthodín ročne.

Jeho najväčší konkurent CATL vyrába batériové články a moduly v závode v Nemecku a buduje ďalší závod v Maďarsku.

Úrady v Európe tlačia totiž na rozvoj miestnych dodávateľských reťazcov s nízkouhlíkovými požiadavkami a požiadavkami na udržateľnosť, aby sa urýchlil prechod na elektrické vozidlá v regióne.

Predstavitelia čínskych výrobcov elektromobilov na kongrese nových energetických vozidiel v Mníchove vyzvali na väčšiu globálnu spoluprácu a štandardizáciu pri zavádzaní elektromobilov.

Spoločnosť CALB bola založená v roku 2015 a dodáva batérie výrobcom automobilov vrátane Xpeng a Nio. Je tretím najväčším výrobcom batérií z hľadiska predaja za prvých sedem mesiacov 2023 po CATL a BYD.

Ďalšie dôležité správy

Jedna z tovární Stellantisu.
Neprehliadnite

Niekoľko gigafabrík mu nestačí. Stellantis vybuduje viac tovární na batérie, než plánoval