Opätovná inflácia aj prijatá konsolidácia okresávajú spotrebiteľskú dôveru domácností, ako aj rast ich reálnych príjmov. Potvrdili to október aj november, keď sa prudko znížila, pričom sa oslabila aj pod desaťročný priemer. To by sa postupne malo prejaviť aj na spotrebe, uviedol analytik UniCredit Bank Ľubomír Koršňák.

„Očakávané zvýšenie sadzby DPH by ale mohlo dočasne pôsobiť proti tomuto trendu vďaka presunu časti spotreby z úvodu budúceho roka na koniec tohto. Čím má tovar vyššiu cenovku, tým je motivácia skoršieho nákupu vyššia. Najvýraznejšie by sa efekt mohol prejaviť pri autách či elektronike. Silnejšiu korekciu tržieb domáceho maloobchodu budeme pozorovať pravdepodobne až na začiatku budúceho roka,“ spresnil.

Maloobchod na Slovensku v októbri navýšil tržby za vlastné výkony a tovar medziročne o 4,9 percenta. Tempo rastu tržieb sa zrýchlilo tretí mesiac po sebe.

Ďalšie dôležité správy

Consumption And Consumerism. Portrait Of Young Woman With Shopping Cart In Market Buying Groceries Food Taking Products From Shelves In Store, Holding Glass Jar Of Sauce, Checking Label Or Expiry Date
Neprehliadnite

Slovákov najviac trápi inflácia, vnímajú ju najmä cez zdražovane potravín