Prieskum sa uskutočnil medzi 25. februárom a 5. marcom po tom, ako Putin 20. februára predniesol výročný prejav o stave krajiny, ktorý mnohí vnímali ako jeho pokus o zlepšenie vlastného imidžu. Ten si prezident výrazne poškodil vlani podpísaním rozhodnutia vlády o zvýšení veku odchodu do penzie.
Podľa ruského denníka Kommersant, ktorý citoval údaje výskumnej spoločnosti Mediascope, Putinov príhovor sledoval najnižší počet Moskovčanov od roku 2014.
Rekordne vysoký počet divákov mal prejav, ktorý Putin predniesol v decembri 2014 - v roku pripojenia Krymu k Rusku -, keď ho sledoval každý desiaty Moskovčan a každý druhý televízny divák v Rusku. V ďalších rokoch záujem o túto médiami ostro sledovanú udalosť postupne klesal.
Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov vyhlásil, že ruské vedenie vie o poklese záujmu televíznych divákov o Putinov prejav. Kremeľ ho však vysvetľuje presunom divákov k internetu, odkiaľ nie je možné získať operatívne údaje o počte sledujúcich.
„Skutočnosť, že určitý segment televíznych divákov prešiel k internetu, je procesom, ktorý badať vo všetkých krajinách sveta," dodal D. Peskov. Putinov pol druha hodiny trvajúci prejav o stave krajiny vysielalo v priamom prenose päť televíznych staníc: Prvý kanál, Rossija 1, Rossija 24, Moskva 24 a televízia 360.