Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky v nasledujúcom mesiaci sa mierne zhoršila. Vyplýva to z najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na september 2023, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, pre september 2023 klesol o 0,9 bodu z -25,5 bodu v júli.
Šance, že sa spotrebiteľská dôvera do konca roka zotaví udržateľným spôsobom, sú čoraz menšie, uviedol inštitút GfK. Za hlavné dôvody označil pretrvávajúcu vysokú mieru inflácie najmä v prípade potravín a energií. Súkromná spotreba tak pravdepodobne v tomto roku nebude mať pozitívny vplyv na tvorbu hrubého domáceho produktu krajiny. Spotrebitelia sú podľa aktuálneho prieskumu celkovo pesimistickejší, k čomu okrem inflácie stále viac prispievajú aj rastúce obavy o stratu zamestnania.