Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa vo februári mierne zlepšila. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu spotrebiteľskej dôvery, ktoré zverejnil inštitút pre prieskum trhu GfK. Očakávania súvisiace s budúcimi príjmami boli o niečo pozitívnejšie, dôvera však celkovo zostala na veľmi nízkej úrovni.
„Spotrebitelia sú veľmi nespokojní. Okrem pokračujúceho rastu cien budú pravdepodobne dôležitým dôvodom aj slabšie hospodárske prognózy pre nemeckú ekonomiku v tomto roku,“ uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v inštitúte GfK.
Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, pre marec 2024 vzrástol na úroveň -29 bodov z decembrových -29,6 bodu. Pred pandémiou bola spotrebiteľská nálada pomerne stabilizovaná a ukazovateľ sa pohyboval okolo hodnoty + 10 bodov.
K miernemu zlepšeniu prispeli najmä očakávania budúcich príjmov, ktoré boli najoptimistickejšie od februára 2022.
„Výrazné zvýšenie miezd a dôchodkov v kombinácii s menej prudkým rastom cien povedie k citeľnému rastu reálnych príjmov,“ uviedol inštitút GfK.