Americký reťazec Home Depot oznámil za 1. kvartál pokles zisku o takmer desatinu a zároveň uviedol, že počíta so slabými výsledkami aj v ďalších kvartáloch. Dôvodom je inflácia, ktorá znížila záujem Američanov o úpravy domov a záhrad, čo sa odrazilo na dopyte po výrobkoch spoločnosti. Informovala o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.

Spoločnosť Home Depot, ktorá je najväčším maloobchodným predajcom domácich a záhradníckych potrieb v USA, uviedla, že za 1. kvartál zaznamenala zisk 3,87 miliardy dolárov (3,56 miliardy eur). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená pokles o 8,5 percenta.

Napriek tomu výsledky prekonali očakávania analytikov. Po úprave o mimoriadne položky dosiahla spoločnosť upravený zisk na úrovni 3,82 dolárov na akciu, zatiaľ čo analytici počítali s týmto ziskom na úrovni 3,80 dolárov na akciu.

Tržby dosiahli 37,26 miliardy dolárov. V porovnaní s 1. štvrťrokom minulého roka to predstavuje pokles o 4,2 percenta. Porovnateľné tržby klesli o 4,5 percenta, čo znamená, že v tomto ukazovateli firma zaostala za očakávaniami trhov. Analytici počítali s tým, že porovnateľné tržby klesnú v priemere iba o 1,74 percenta.

Chovanie zákazníkov ovplyvnila nielen inflácia, ale aj koniec protipandemických opatrení. Tie v minulých obdobiach zvyšovali záujem o renovácie domov a záhrad. V tejto situácii spoločnosť zhoršila odhad vývoja tržieb a zisku na celý rok.

Home Depot pôvodne predpokladal, že porovnateľné tržby za tento rok sa udržia zhruba na úrovni z minulého roka. Teraz počíta s tým, že klesnú o 2 až 3 percentá. V prípade upraveného zisku spoločnosť pôvodne očakávala, že klesne, pričom pokles dosiahne jednocifernú úroveň. Teraz predpokladá, že pokles môže dosiahnuť 7 až 13 percent.

Ďalšie dôležité správy

In this Thursday, Dec. 26, 2013 photo, a family leaves a local Walmart in Mexico City.  Looking around a Mexico dotted by Starbucks, Wal-Marts and Krispy Kreme outlets, it's hard to remember the country before the North American Free Trade Agreement, which has dramatically expanded consumer choice and trade since it took effect 20 years ago.(AP Photo/Marco Ugarte)
Neprehliadnite

Nálada spotrebiteľov v USA sa v máji zhoršila viac, než sa čakalo