Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo vo štvrtom štvrťroku zvýšil zisk na 1,3 miliardy dolárov z 518 miliónov dolárov pred rokom. Spoločnosť to uviedla vo výsledkovej správe. Tržby však mierne klesli a zaostali za očakávaniami analytikov. Akcie podniku po zverejnení výsledkov strácali vyše dve percentá.
Dopyt po produktoch firmy podkopalo opakované zdražovanie, poznamenala agentúra Reuters. Francúzsky reťazec supermarketov Carrefour začiatkom tohto roka oznámil, že prestane vo viacerých európskych krajinách produkty firmy PepsiCo predávať kvôli „neprijateľnému zvyšovaniu cien“.
Tržby sa v štvrtom kvartáli medziročne znížili o pol percenta na 27,85 miliardy dolárov. Analytici pritom v ankete spoločnosti LSEG štvrťročné tržby odhadovali v priemere na 28,40 miliardy dolárov. Za celý minulý rok firma zvýšila zisk na 9,1 miliardy dolárov z 8,9 miliardy v predchádzajúcom roku. Celoročné tržby vzrástli takmer o šesť percent na 91,5 miliardy dolárov.
„Úspešne sme zvládli ďalší rok zvýšenej inflácie, makroekonomickej nestability, geopolitického napätia a medzinárodných konfliktov,“ uviedol šéf podniku Ramon Laguarta. „Sme presvedčení, že nášmu podnikaniu sa na pozadí meniacich sa podmienok na trhu bude dariť aj v roku 2024," dodal.
Takzvané organické tržby, ktoré nezahŕňajú zmeny v podnikovej štruktúre a výkyvy kurzov mien, vlani vzrástli o 9,5 percenta. Firma predpovedá, že v tomto roku sa takto definované tržby zvýšia najmenej o štyri percentá.