Dopyt potiahne hlavne rast nízkonákladových leteckých spoločností a rozvíjajúce sa trhy. Najväčší má byť dopyt po úzkotrupých lietadlách s jednou uličkou, ako sú Boeing 737 a Airbus A320. Najmenej sa má predať veľkých širokotrupých lietadiel, ako sú Boeing 747 a Airbus A380. Boeing odhaduje v nasledujúcich 20-tich rokoch dodávky len 530 týchto lietadiel.

Boeing v pondelok oznámil, že sa dohodol s čínskou leteckou spoločnosťou Xiamen Airlines na predaji do 30 lietadiel 737 MAX 200, ktorých hodnota je podľa katalógových cien 3,39 miliardy dolárov. Memorandum o porozumení obe firmy zverejnili v pondelok na britskej leteckej výstave Farnborough International Airshow. Čínsky letecký dopravca, ktorý už používa lietadlá 737 MAX, považuje stroje MAX 200 za vhodné pre svoje nízkonákladové dcéry.

Boeing uviedol, že obe strany budú spolupracovať na realizácii dohody, ktorú musí schváliť vedenie leteckej spoločnosti Xiamen Airlines a vedenie jej materskej firmy China Southern Airline Group. Nákup si vyžaduje aj súhlas čínskej vlády.

Analytici teraz očakávajú spomalenie nákupu nových lietadiel, keď Boeing aj Airbus v posledných niekoľkých rokoch zaznamenali rekordné množstvo objednávok. Prispieva k tomu aj pokles cien ropy, ktorý znamená, že aerolinky si môžu vo svojej flotile nechať dlhšiu dobu staršie, menej úsporné lietadlá a nemusia sa obávať rastu prevádzkových nákladov.

Boeing tiež očakáva, že komerčná osobná letecká preprava v nasledujúcich dvoch desaťročiach stúpne o 4,8 percenta, napísala agentúra Reuters.