V rozhovore sa dočítate:

  • čo si myslí o zvýšení pokút za telefonovanie za volantom
  • aké sankcie navrhuje pre nedisciplinovaných vodičov
  • čo majú robiť dopravcovia, ktorí používajú GPS 

Môže byť zvýšenie pokút motivačné, aby ľudia prestali za volantom telefonovať?

Psychológia nepovažuje trest či sankciu za motivačný prvok. Štát však pri svojich opatreniach v doprave málokedy využíva psychológiu.

Telefonovanie za volantom považujem za najviac ohrozujúci moment pri jazde vozidlom, ale aj bicyklom, lebo vodič alebo cyklista niekoľko sekúnd nesleduje premávku.

Prirovnal by som to k požitiu alkoholu za volantom nad 0,5 promile. Pri klasickom telefonovaní z mobilu alebo četovaní sa na dve až štyri sekundy nevenujeme riadeniu motorového vozidla.

To, či zapríčiníme nehodu, závisí iba od situácie, aká hustá je premávka, ako rýchlo ideme a ako sú ohľaduplní vodiči okolo nás. Odporúčal by som využívať zatiaľ povolené spôsoby telefonovania ako handsfree a podobne.

Čo si myslíte o výške pokuty?

Aktuálne pokuty sú primerané, predpokladám, že ak vodiči nebudú rešpektovať tento zákaz, polícia navrhne sankciu ešte zvýšiť.

Aká suma by bola adekvátna?

Suma nie je dôležitá,

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa