Dvoch vysokopostavených predstaviteľov španielskej dopravy odvolali v súvislosti s nevydarenou zákazkou na nové prímestské vlaky za 258 miliónov eur.

Desiatky nových vlakových súprav objednaných pre regióny Astúria a Kantábria na severe Španielska boli totiž príliš veľké na to, aby sa zmestili do niektorých tamojších neštandardných tunelov.

Isaías Táboas, šéf španielskej železničnej spoločnosti Renfe, a štátna tajomníčka pre dopravu Isabel Pardo de Verová svoje funkcie opustili po tom, čo bola začiatkom februára zverejnená dizajnová chyba inkriminovaných vlakových súprav.

Spoločnosť Renfe si objednala vlaky v roku 2020, ale v nasledujúcom roku výrobca CAF zistil, že rozmery vlakov, ktoré dostal, boli nepresné, a zastavil ich výrobu.

Železničná sieť na severe Španielska bola vybudovaná v 19. storočí a má tunely pod hornatou krajinou, ktoré nezodpovedajú štandardným rozmerom moderných tunelov.

Toto pochybenie znamená, že vlaky budú daným dvom regiónom dodané až v roku 2026 - s dvojročným oneskorením. Renfe a prevádzkovateľ infraštruktúry Adif začali spoločné vyšetrovanie prípadu s cieľom zistiť, ako mohlo k tejto chybe dôjsť.

Ďalšie dôležité správy

Regióny: Zrušené IC vlaky. Železničná spoločnosť (ZSSK) vzdala súboj s RegioJetom. Štátny prepravca totiž ruší od polovice apríla šestnásť IC spojov. Dôvodom má byť veľká stratovosť na týchto linkách.
Neprehliadnite

Národný dopravca ZSSK vypravil v minulom roku rekordný počet vlakov