„Bolo by lepšie, keby vlak premával častejšie ako raz za tri hodiny, tak ako vlak z Bratislavy do Viedne, teda každú hodinu v oboch smeroch,“ dodáva Ivan Lukáč z Rajky.
Podľa neho by to do vlaku pritiahlo ešte viac obyvateľov prihraničných obcí neďaleko Bratislavy nielen preto, aby sa vyhli dopravným zápcham.
V pondelok a piatok to nestačí
Cezhraničné železničné spojenie z Bratislavy do susednej maďarskej Rajky je v prevádzke približne mesiac, po skoro 10 rokoch ho obnovilo ministerstvo dopravy. Jeho cieľom je aj znížiť počet automobilov prichádzajúcich do Bratislavy.
Vlaky jazdia v čase dopravnej špičky, aby pokryli najväčšiu intenzitu a predpokladaný záujem o tento druh dopravy.
Ich vyťaženie predstavuje v súčasnosti v priemere takmer tri štvrtiny kapacity, no v pondelok a piatok to nestačí. Spoje v smere do Bratislavy vtedy priemer výrazne prekračujú.
Ministerstvo: Ešte je priskoro
Vlakové spojenie medzi Rajkou a Petržalkou je súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, takže cestujúci na území Slovenska ho môžu využívať aj v rámci prestupu na linky MHD.
Podľa ministerstva dopravy je zatiaľ na rozširovanie vlakovej dopravy medzi Rajkou a Petržalkou priskoro.
„Rezort dopravy aktuálne sleduje vývoj frekvencie na danej linke, ktorá má od prvých dní jej spustenia veľmi dobré využitie, stále však nie je vyčerpaná kapacita súprav, a preto nie je dôvod na pridávanie vlakov,“ uvádza sa v stanovisku odboru komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby SR pre TASR.