„Bolo by lepšie, keby vlak premával častejšie ako raz za tri hodiny, tak ako vlak z Bratislavy do Viedne, teda každú hodinu v oboch smeroch,“ dodáva Ivan Lukáč z Rajky.

Podľa neho by to do vlaku pritiahlo ešte viac obyvateľov prihraničných obcí neďaleko Bratislavy nielen preto, aby sa vyhli dopravným zápcham.

V pondelok a piatok to nestačí

Cezhraničné železničné spojenie z Bratislavy do susednej maďarskej Rajky je v prevádzke približne mesiac, po skoro 10 rokoch ho obnovilo ministerstvo dopravy. Jeho cieľom je aj znížiť počet automobilov prichádzajúcich do Bratislavy.

Vlaky jazdia v čase dopravnej špičky, aby pokryli najväčšiu intenzitu a predpokladaný záujem o tento druh dopravy.

Ich vyťaženie predstavuje v súčasnosti v priemere takmer tri štvrtiny kapacity, no v pondelok a piatok to nestačí. Spoje v smere do Bratislavy vtedy priemer výrazne prekračujú.

Ministerstvo: Ešte je priskoro

Vlakové spojenie medzi Rajkou a Petržalkou je súčasťou Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja, takže cestujúci na území Slovenska ho môžu využívať aj v rámci prestupu na linky MHD.

Podľa ministerstva dopravy je zatiaľ na rozširovanie vlakovej dopravy medzi Rajkou a Petržalkou priskoro.

„Rezort dopravy aktuálne sleduje vývoj frekvencie na danej linke, ktorá má od prvých dní jej spustenia veľmi dobré využitie, stále však nie je vyčerpaná kapacita súprav, a preto nie je dôvod na pridávanie vlakov,“ uvádza sa v stanovisku odboru komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby SR pre TASR.