„Obrátilo sa na nás množstvo cestujúcich s tým, že by uvítali viac ranných spojov z Nitry do Bratislavy, ktorými by mohli cestovať do práce, školy alebo k lekárovi, a tiež viac podvečerných (spojov), ktorými sa môžu vracať. Rozhodli sme sa im vyjsť v ústrety, a preto od 9. marca rozširujeme ponuku o celkovo osem nových spojov medzi Bratislavou a Nitrou,“ uviedla riaditeľka pre autobusovú dopravu skupiny Student Agency Ivana Kašická.

V dopravnej špičke budú na tejto linke autobusy RegioJetu jazdiť každú polhodinu.

Pri vstupe na trh pravidelnej autobusovej dopravy RegioJet ponúkol na trase medzi Bratislavou a zhruba 100 kilometrov vzdialenou Nitrou v pracovných dňoch dokopy 28 spojov v oboch smeroch, z ktorých polovica zachádza aj do Banskej Bystrice. Niektoré z pridaných spojov budú jazdiť iba v pracovných dňoch alebo cez víkendy.

RegioJet uviedol, že už v polovici februára začal k najvyťaženejším piatkovým a nedeľným spojom na spomínanej linke pridávať posilové autobusy.

Dopravca tiež oznámil zlacnenie niektorých druhov cestovných lístkov. Najlacnejšie štandardné cestovné medzi Bratislavou a Nitrou však zostalo na dvoch eurách.

Kvôli získaniu licencie na vnútroštátnu autobusovú linku sa RegioJet dostal do sporu s tamojšími úradmi. Povolenie mu najprv odmietol vydať úrad Bratislavského kraja, no proti linke vystupovalo tiež mesto Nitra, ktoré okrem iného tvrdilo, že nová linka nie je potrebná. Potrebnú licenciu RegioJet nakoniec získal od Banskobystrického kraja. Ministerstvo dopravy sa nakoniec postavilo na stranu súkromného dopravcu.

Do podobného sporu sa RegioJet dostal aj na východnom Slovenskom. Dopravca nakoniec ustúpil od plánu zaviesť ďalšiu autobusovú linku, ktorou by vozil cestujúcich k svojim diaľkovým vlakom. Už pri začatí prevádzky autobusovej linky RegioJet ponúkol nižšie ceny prepravy, ako mali zavedené ostatní dopravcovia. Tí však následne zlacnili tiež.

RegioJet na Slovensku okrem novej autobusovej linky prevádzkuje na vlastné komerčné riziko vlakovú dopravu z Bratislavy do Košíc a späť. Okrem toho zabezpečuje štátom dotovanú prevádzku osobných vlakov na regionálnej trati z Bratislavy do Komárna.