Nepredvídateľná obchodná politika amerického prezidenta Donalda Trumpa sťažuje podnikom plánovanie. Firmy, ktoré vyrábajú a predávajú produkty, v súčasnosti nevedia povedať, ako sa situácia v oblasti ciel vyvinie, čo znamená, že budú v rámci výdavkov postupovať opatrnejšie.

Aj z tohto dôvodu znížil Brian Wieser z poradensko-analytickej spoločnosti Madison and Wall prognózu pre reklamné výdavky pre rok 2025. Pred niekoľkými mesiacmi predpokladal, že americký reklamný trh tento rok porastie o 4,5 percenta. Teraz túto úroveň znížil na 3,6 percenta.

Peniaze na reklamu bývajú jednou z prvých položiek, ktorú firmy z rozpočtu škrtajú, keď sa im nedarí alebo sa k tomu iba schyľuje. Niektorí predajcovia reklamy, s ktorými sa Business Insider zhováral, si už u klientov začínajú všímať podobné obavy. Keď firmy nevedia, koľko bude ich produkt stáť alebo či ho vôbec budú môcť dovážať do USA, môžu pristúpiť k obmedzeniu výdavkov na reklamu, kým nebudú mať jasnejšiu predstavu o tom, ako sa situácia vyvinie.

B. Wieser očakával, že Trumpovo víťazstvo v prezidentských voľbách v roku 2024 spôsobí americkému reklamnému priemyslu problémy. S odstupom času však priznal, že podcenil mieru neistoty, ktorú jeho znovuzvolenie prinieslo. „Už po troch mesiacoch vyplávalo na povrch viac negatívnych faktorov, než sme pôvodne očakávali, vrátane volatility obchodných politík a ohrozenia dodávateľských reťazcov i rozhodovania firiem,“ dodal.

Ďalšie dôležité správy

President Trump Signs Executive Orders At The White House
Neprehliadnite

Trumpova najväčšia sila spočíva v marketingu, no realita ekonomického prepadu ho môže dobehnúť