Koncesionárovi, ktorý má na starosti výstavbu nultého bratislavského obchvatu D4/R7, nie je možné pridať rekonštrukciu diaľnice D1, ktorá je potrebná na križovanie s D4. Vo štvrtkovom livestreame na sociálnej sieti to uviedol minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina), ktorý sa pri tom odvolal na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Doležal skonštatoval, že zdvíhanie a rozširovanie D1 nikdy nebolo predmetom súťaže na PPP projekt D4/R7.„Je absolútny nezmysel, aby niečo, čo nikdy nebolo predmetom koncesnej zmluvy, sa zrazu stalo predmetom koncesnej zmluvy,“ podotkol.

Riešenie nie je v súlade so zákonom

Zároveň poukázal na to, že táto téma bola na stole ešte v roku 2018. Vtedajšie vedenie ministerstva sa podľa jeho slov obrátilo na ÚVO s otázkou, či je možné pridať koncesionárovi D4/R7 celú križovatku a stavbu D1. Odpoveď úradu podľa jeho slov bola, že toto riešenie je nie v súlade s platným zákonom o verejnom obstarávaní ani s európskymi smernicami.

Nultý obchvat Bratislavy je takmer dokončený.  Jednotlivý úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sú takmer hotové a sú pripravené na odovzdanie do užívania vodičom. Na snímke z dronu pohľad na nájazd na Lužný most. V Bratislave 10. júna 2021. FOTO TASR - Michal Svítok
Neprehliadnite

Spoločnosť D4R7 vyvracia obvinenia. Tvrdí, že pri nakladaní s odpadom postupovala správne

„Rozšírenie predmetu koncesnej zmluvy o rekonštrukciu D1, navýšenie objemu prác, ako aj finančného plnenia je skutočne výrazné a najmä mení charakter uzavretej koncesnej zmluvy, čo v zmysle zákona o verejnom obstarávaní, ako ani v zmysle európskych smerníc nie je prípustné a nie je možné ani pri dodatku k zmluve. Takýto postup by výrazne narušil riadnu hospodársku súťaž,“ citoval Doležal z odpovede ÚVO.

Obchvat by mohol spadnúť do dlhu

Súčasne upozornil, že ak by vedome postupovali v rozpore zo zákonom, ohrozilo by to financovanie celého projektu možno až s tým dôsledkom, že by celá stavba obchvatu D4/R7 spadla do verejného dlhu.

Nultý obchvat Bratislavy je takmer dokončený.  Jednotlivý úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sú takmer hotové a sú pripravené na odovzdanie do užívania vodičom. Na snímke z dronu pohľad na križovanie diaľnice D1 a D4 pred Bratislavou. V Bratislave 10. júna 2021. FOTO TASR - Michal Svítok
Neprehliadnite

NDS spustila súťaž na úsek, ktorý má zabezpečiť križovanie D1 a D4

Šéf parlamentného hospodárskeho výboru Peter Kremský (OĽANO) zároveň v súvislosti s križovatkou D1 a D4 plánuje zvolať mimoriadne zasadnutie výboru. „Podľa jeho doterajších vyjadrení mám pocit, že nie je úplne v tejto problematike zorientovaný, preto rád prídem aj so zástupcami PPP sekcie, aj so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a vysvetlíme mu celú problematiku a aj náš postoj a ďalší postup,“ poznamenal Doležal.