Na to, aby človek prerazil v podnikaní, mal by prísť na to, ako riešiť dosiaľ nevyriešený problém alebo aspoň zlepšiť niečo, čo už existuje. Ľahšie sa to povie, ako urobí, ale existuje jednoduché riešenie: Učte sa od ľudí, ktorí už predtým vyriešili iné nevyriešené problémy, odporúča milionár a generálny riaditeľ RSE Ventures Matt Higgins. „Všetci máme v sebe vlastný pohľad na to, ako sa dajú veci urobiť o niečo lepšie,“ povedal na virtuálnom podujatí CNBC a dodal: „Prevažná väčšina gamechangerov, je v skutočnosti postavená na [týchto] poznatkoch.“
Ako príklad uviedol Airbnb a Briana Cheskeho, ktorý pomerne náhodne založil v roku 2007 svoju spoločnosť, keď rozmýšľal o spôsoboch platenia nájomného. On a jeden zo spoluzakladateľov firmy prepožičali nafukovacie matrace cudzincom, ktorí do San Francisca prišli na dizajnérsku konferenciu. Následne si uvedomili, že majú životaschopný podnikateľský nápad. Ako bonus vyriešili problém niekoho iného: Cestovatelia mohli zostať v cenovo dostupnejších ubytovacích zariadeniach v porovnaní s hotelmi.
Airbnb dnes dosahuje trhovú kapitalizáciu 77,04 miliardy dolárov a predstavuje modernú platformu zdieľania ubytovania, ktorú využívajú milióny ľudí na celom svete.
Inými slovami, na to, aby ste boli úspešní, nemusíte nevyhnutne vymýšľať nový produkt. Venujte pozornosť svojmu okoliu a opýtajte sa sami seba, ako by ste riešili vaše každodenné problémy, radí M. Higgins.
Táto taktika funguje aj pre menšie podniky. Značka riadu Hexclad podporovaná známym šéfkuchárom Gordonom Ramsaym vznikla, keď dvom spolupracovníkom napadlo, že by mohli vyrobiť lepšie vyzerajúcu a odolnejšiu panvicu. Internetové trhovisko Whop, ktoré vynáša odhadom 354-tisíc dolárov mesačne, sa zrodilo v hlavách skupiny mladých priateľov, ktorí si uvedomili, že softvérový trh je nespoľahlivý.
Pridáva sa aj generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Meta Mark Zuckerberg. „Ľudia sa často rozhodnú, že chcú založiť spoločnosť ešte predtým, než vedia, čo chcú naozaj robiť. Najlepšie spoločnosti sa však snažia podnietiť nejaký druh sociálnej zmeny, aj keď je to len lokálne na jednom mieste,“ povedal M. Zuckerberg.
Obnoviteľné zdroje dominujú v Nemecku, viac ako polovica elektriny je zelená
Vlani obnoviteľné zdroje po prvýkrát vykryli viac ako polovicu spotreby elektriny v Nemecku