Najväčší automobilový trh sveta sa naďalej zotavuje z prepadu, ktorý spôsobili opatrenia zavedené proti šíreniu nového koronavírusu. Za prvých osem mesiacov roka sa predalo 14,55 milióna vozidiel. To je v porovnaní s rovnakým obdobím vlani stále pokles o 9,7 percenta. Priaznivejšou správou pre automobilky, ktoré masívne investujú do vývoja elektromobilov, je medziročný nárast predaja áut na alternatívny pohon, v Číne označovaných ako NEV (New Energy Vehicles). Ich predaj sa zvýšil o 25,8 percenta na 109 tisíc áut.
Vďaka vládnym investíciám do infraštruktúry sa zvýšil predaj nákladných a ďalších komerčných vozidiel o 41,6 percenta. Kupujúci si nové autá zaobstarávajú aj preto, aby dodržali prísne emisné pravidlá. O 6 percent vzrástol aj predaj osobných vozidiel. Rast predaja hlásili automobilky Geely Automobile Holdings, aj japonská Toyota, pokles naopak zaznamenali miestne podniky spoločnosti General Motors, uviedla agentúra Reuters.
Na trhu s batériami v Európe začína byť tesno. Biznis si delia veľkí hráči
Čína v roku 2009 vystriedala na poste najväčšieho automobilového trhu sveta Spojené štáty. Je dôležitým odbytiskom aj pre českého výrobcu Škoda Auto. Predaj áut sa ale v krajine vinou pretrvávajúceho poklesu dopytu už skoro dva roky znižuje. Vlani klesol o 8,2 percenta, čiastočne kvôli prísnejším emisným požiadavkám, z časti ale aj kvôli napätiu v obchodných vzťahoch medzi Spojenými štátmi a Čínou.