Najväčší automobilový trh sveta sa naďalej zotavuje z prepadu, ktorý spôsobili opatrenia zavedené proti šíreniu nového koronavírusu. Za prvých osem mesiacov roka sa predalo 14,55 milióna vozidiel. To je v porovnaní s rovnakým obdobím vlani stále pokles o 9,7 percenta. Priaznivejšou správou pre automobilky, ktoré masívne investujú do vývoja elektromobilov, je medziročný nárast predaja áut na alternatívny pohon, v Číne označovaných ako NEV (New Energy Vehicles). Ich predaj sa zvýšil o 25,8 percenta na 109 tisíc áut.

Vďaka vládnym investíciám do infraštruktúry sa zvýšil predaj nákladných a ďalších komerčných vozidiel o 41,6 percenta. Kupujúci si nové autá zaobstarávajú aj preto, aby dodržali prísne emisné pravidlá. O 6 percent vzrástol aj predaj osobných vozidiel. Rast predaja hlásili automobilky Geely Automobile Holdings, aj japonská Toyota, pokles naopak zaznamenali miestne podniky spoločnosti General Motors, uviedla agentúra Reuters.

Výroba batérií Kreisel Electric
Neprehliadnite

Na trhu s batériami v Európe začína byť tesno. Biznis si delia veľkí hráči

Čína v roku 2009 vystriedala na poste najväčšieho automobilového trhu sveta Spojené štáty. Je dôležitým odbytiskom aj pre českého výrobcu Škoda Auto. Predaj áut sa ale v krajine vinou pretrvávajúceho poklesu dopytu už skoro dva roky znižuje. Vlani klesol o 8,2 percenta, čiastočne kvôli prísnejším emisným požiadavkám, z časti ale aj kvôli napätiu v obchodných vzťahoch medzi Spojenými štátmi a Čínou.