Architekt virtuálnej reality
Pojem metaverse nie je žiadnou novinkou. Prvýkrát sa s ním zoznámili fanúšikovia sci-fi kníh v románe Snow Crash, kde ho autor Neal Stephenson použil na označenie reality, ktorá má nahradiť internet.
Napredovanie moderných technológií však spôsobilo, že tento pojem neostal iba na papieri. Dokonca by sa mohli virtuálny a reálny svet prepojiť, a ľudia by tam vedeli existovať prostredníctvom svojich avatarov, teda virtuálnych náprotivkov.
Myšlienky sa chytili rôzne spoločnosti vrátane veľkých hráčov ako Microsoft, Meta či Google, a investujú do nej miliardy dolárov. Microsoft si napríklad svoje miesto v hernom metaverse zabezpečil minuloročnou kúpou spoločnosti Activision Blizzard, za ktorú zaplatil 70 miliárd dolárov. Facebook zase vyvíja technológie, ktoré by umožnili vo virtuálnej realite cítiť.
Aby však užívatelia mohli nové možnosti naplno využiť, musí niekto virtuálne prostredie navrhnúť. Na scénu tak nastúpia architekti a plánovači, ktorí budú mať na starosti všetko od návrhu konceptov cez ich pilotnú prevádzku až po nasadenie do praxe. Okrem znalostí metaversu tak budú potrebovať aj manažérske skúsenosti a podnikateľského ducha.
Virtuálna realita by totiž v budúcnosti mala slúžiť nielen na zábavu, ale môže pomôcť aj pri učení sa nových zručností či zlepšovaní zdravotnej starostlivosti. Podnikateľom by zase mohla priniesť nové pole pôsobnosti v oblasti predaja tovarov a služieb.