Proti jeho predstavám, ako by malo spoplatnenie nemeckých diaľnic vyzerať, navyše cez víkend znovu protestoval eurokomisár pre dopravu Siim Kallas, podľa ktorého by takýto systém diskriminoval zahraničných vodičov.
A. Dobrindt počíta s tým, že by diaľničné známky pre osobné vozidlá boli povinné od roku 2016. Podľa jeho plánov by si ich museli kupovať všetci motoristi využívajúce nemecké diaľnice. Majitelia áut registrovaných v Nemecku by si však mohli cenu známky odpočítať z dane z vlastníctva motorového vozidla.
Ministerstvo financií, s ktorým chce A. Dobrindt pri zavádzaní systému kvôli vytvoreniu novej daňovej úľavy spolupracovať, však doteraz nedostalo od ministerstva dopravy žiadne podklady.
„Nemôžeme preto počítať s tým, že zákon rýchlo vznikne,“ uviedla hovorkyňa úradu financií. Podľa nej je nepravdepodobné, že by sa poslanci mohli začať predlohou zaoberať ešte pred parlamentnými prázdninami, ktoré sa začnú 11. júla.
Proti Dobrindtovmu návrhu sa tiež znovu postavila Európska komisia. „Nie je možné, aby domáci vodiči dostali mýto automaticky späť na daniach. Všetci používatelia ciest musia platiť rovnaké poplatky,“ napísal eurokomisár S. Kallas v komentári v nedeľňajšom vydaní denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung. Takýto princíp by podľa neho predstavoval porušenie zákazu diskriminácie, ktorý je zakotvený v európskych zmluvách.
Na spoplatnení nemeckých diaľnic pre osobné autá sa dohodla vlani vytvorená vláda konzervatívnej únie CDU/CSU kancelárky Angely Merkelovej a sociálnej demokracie (SPD). Podmienkou však je, že sa tým nezvýši finančná záťaž pre nemeckých vodičov.
Zatiaľ nie je jasné, koľko by diaľničná známka mala stáť. Nemecké médiá špekulujú o sume sto eur za rok. Vybrané peniaze by mali poslúžiť na rekonštrukciu a ďalšiu výstavbu nemeckých diaľnic. Podľa dopravných odborníkov je len na udržanie nemeckých diaľnic v súčasnom stave ročne potrebných 4,7 miliardy eur.