Spoločnosť Dell nedávno realizovala v 40 krajinách sveta veľký prieskum, ktorého sa zúčastnilo 10 500 respondentov. Výsledky hovoria, až 51 percent vedúcich IT pracovníkov vo firmách po celom svete priznáva vlastnú bezradnosť pri snahe prísť na to, ako realizovať inovačné a digitalizačné procesy vo vlastnej spoločnosti. Na druhej strane až 64 percent z nich sa v prípade zvýšenej snahy o digitálne inovácie bojí zlyhania v dôsledku nevôle zamestnancov akceptovať zmeny a učiť sa nové veci.
Až dve tretiny oslovených IT pracovníkov sa navyše domnievajú, že ich firma nedokáže do transformačného procesu efektívne zapojiť radových zamestnancov. Aj toto je jeden z problémov, prečo transformačné plány neraz zlyhávajú.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že sa len zhruba desatina svetových firiem aktívne snaží implementovať digitálne inovácie do svojho biznisu. Drvivá väčšina sa buď pasívne necháva inšpirovať inými firmami, alebo otáľa. Okolo päť percent firiem zmeny podľa prieskumu odmieta.
Pozícia Slovenska v porovnaní s krajinami EÚ
Málokoho prekvapí, že Slovensko na tom tiež nie je najlepšie. V rámci Európskej únie sa v roku 2021 podľa Eurostatu umiestnilo na 21. priečke indexu Digital Intensity Index (DII), teda úplne zhodne s predchádzajúcim rokom. Index DII sleduje digitálnu transformáciu vo firmách s minimálne desisatimi zamestnancami, pričom rozlišuje štyri úrovne digitálnej intenzity – od veľmi nízkej, cez nízku, vysokú až po veľmi vysokú.
Až 56 percent slovenských firiem vykazuje veľmi nízku úroveň digitálnej intenzity, čo je dokonca viac, ako v roku 2020. V porovnaní s týmto rokom o niečo klesol podiel firiem s nízkou úrovňou, a to na 28 percent. Štatistika odhaľuje, že 14 percent podnikov je na vysokej úrovni a iba približne v prípade troch percent je úroveň veľmi vysoká.
Zaostávame nielen za najlepšími, ale aj za priemerom
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?