Digitalizácia spoločností v Európe v posledných rokoch stagnuje. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu skupiny EOS s názvom European Payment Practices 2019, podľa ktorej malo v roku 2019 veľmi vysokú alebo uspokojivú úroveň digitalizácie 49 percent respondentov. Rovnaké číslo pritom uvádzali firmy aj v roku 2017. Mierne zlepšenie nastalo na Slovensku, kde sa stupeň digitalizácie podarilo medzi rokmi 2017 a 2019 zvýšiť z 51 percent na 59 percent, informoval vo štvrtok Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Prieskum, v ktorom skupina EOS oslovila 3400 spoločností v 17 európskych štátoch, sa zameral okrem celkovej digitalizácie aj na proces upomínania dlžníkov. Na Slovensku vzrástol vlani oproti roku 2017 podiel firiem, ktoré mali kompletný proces upomínania z 18 percent na 19 percent.

Milan Krajniak
Neprehliadnite

Štát opäť dáva milióny eur na absolventov. Firmy márne čakajú na skutočné reformy

„Zdigitalizovanie procesov vo firmách je v dnešnej dobe kľúčovým, nielen v oblasti manažmentu pohľadávok, ale vo väčšine procesov, ktoré daná firma musí realizovať. Každopádne odporúčam, pokiaľ to finančné možnosti dovolia, aby spoločnosti zvážili takéto investície v snahe o spružnenie a zefektívnenie svojej bežnej prevádzky," podotkol Šoltes. Zlepšiť stupeň digitalizácie sa počas dvoch rokov podarilo firmám v Belgicku, Švajčiarsku, Veľkej Británii a v Španielsku.

Dôležitým faktom s vplyvom na digitalizáciu je, že iba 33 percent Európanov je presvedčených, že spoločnosti s digitálnymi údajmi zaobchádzajú zodpovedne. Najvyššiemu stupňu digitálnej dôveryhodnosti sa tešia banky a poskytovatelia online platieb. Na spodnej hranici dôvery sú telekomunikačné spoločnosti, ale aj sociálne siete.