V tendri na naprojektovanie a dodanie kompletného technologického vybavenie tunela Višňové na rozostavanej diaľnici D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala nikto nepodal námietku proti vyhodnoteniu ponúk. Aktuálne začala plynúť lehota na poskytnutie súčinnosti úspešným uchádzačom pred podpisom zmluvy. Národná diaľničná spoločnosť o tom v piatok informovala s tým, že podpis zmluvy bude komunikovať neskôr.

Súčasťou zákazky na technológiu diaľničného tunela je aj dodávka informačného systému pre uvedený úsek D1, vrátane záručného servisu. Úspešným uchádzačom sa stala spoločnosť PPA Controll s ponukou v objeme 54,4 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, predpokladaná hodnota zákazky bola pôvodne 71,5 milióna eur bez dane. Technológiu tunela a informačný systém má spoločnosť zabezpečiť za 550 dní, zhruba 1,5 roka, a následne bude poskytovať záručný servis osem rokov.

Zohľadnili odporúčania analytikov

„Pri tvorbe hodnotiacich kritérií sme do značnej miery zohľadnili odporúčania analytikov Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze. Cena teda nebola jediným kritériom súťaže, dôraz kládla NDS aj na záručnú dobu a na lehotu výstavby," uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Diaľničiari na určenie nediskriminačných, transparentných a proporcionálnych súťažných podmienok využili aj prípravné trhové konzultácie.

Druhú ponuku v tendri predložilo združenie firiem Subterra, a. s., Praha, Metrostav DS, a. s., Bratislava a BBF elektro, s. r. o., Spišská Nová Ves vo výške 64,9 milióna eur bez DPH. Navrhli rovnakú lehotu zákazky aj dĺžku záručného servisu ako konkurent, ale vzhľadom na vyššiu cenu dostali menej bodov.

NDS vyhlásila verejnú súťaž na technológiu tunela Višňové a informačný systém úseku D1 pri Žiline vlani koncom júla. Pôvodnú lehotu na predkladanie ponúk 25. októbra postupne šesťkrát predĺžila na 2. marca tohto roka. Stavebná časť úseku D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v dĺžke 13,5 kilometra, vrátane budúceho najdlhšieho slovenského cestného tunela Višňové v dĺžke 7,5 kilometra, by mala byť dokončená na prelome rokov 2024 a 2025. Do užívania môžu úsek odovzdať až po následnom dodaní technológie tunela a informačného systému.