Tisíce protestujúcich proti masovému turizmu pochodovali na začiatku júla ulicami Barcelony a kričali: „Turisti, choďte domov!“ Ľudí to neodradilo. Počet medzinárodných príchodov do Španielska toto leto naďalej rástol, pričom v auguste krajinu navštívilo približne 10,9 milióna turistov. To predstavuje medziročný nárast o sedem percent, vyplýva z dát španielskeho Národného štatistického inštitútu.

Najobľúbenejšími destináciami boli práve tie miesta, kde sa tento rok konali protesty, informuje CNBC.

Približne 2,4 milióna medzinárodných cestovateľov navštívilo v auguste Baleárske ostrovy, čo je nárast o štyri percentá oproti rovnakému obdobiu v roku 2023. Ďalších 2,3 milióna turistov navštívilo Katalánsko; predstavuje to nárast o šesť percent oproti minulému roku. Do Andalúzie prišlo 1,6 milióna zahraničných návštevníkov (viac o deväť percent).

Podľa prieskumu, ktorý zverejnila turistická rada na Mallorke, 89 percent amerických cestovateľov uviedlo, že o protestoch, ktoré sa tento rok konali, buď nevedeli, alebo ich to neznepokojovalo. Z tých, ktorí o demonštráciách vedeli, takmer 70 percent uviedlo, že na ich cestovné plány nemali „žiadny vplyv“.

WA 8 Ostia - Slnečníky a ležadlá sú rozmiestnené na pláži Venezia v Ostii neďaleko Ríma v piatok 16. augusta 2024. FOTO TASR/AP 

Umbrellas and sun beds are set at the Venezia beach establishment in Ostia, near Rome, Friday, Aug. 16, 2024. (AP Photo/Gregorio Borgia)
Neprehliadnite

Dovolenku si nemôže dovoliť takmer tretina Európanov. Doma zostalo aj mnoho Slovákov

Väčšina návštevníkov Španielska prichádza z Európy. Ani najväčšia európska online cestovná agentúra Booking.com nezaznamenala po protestoch žiadne významné zmeny v rezerváciách na Mallorku či do Barcelony. Spoločnosť RateGain, ktorá spracováva transakcie a dáta pre globálny cestovný priemysel, spozorovala „výrazný vplyv“ na vyhľadávania a rezervácie v Barcelone po proteste zo 6. júla.

Tento efekt bol ale krátkodobý. „Pozorovali sme 23-percentný pokles hotelových rezervácií v priebehu siedmych až desiatich dní po udalosti, spolu s 35-percentným poklesom v aktivite vyhľadávania,“ uviedol zástupca spoločnosti. Do šiestich týždňov sa „rezervácie vrátili na pôvodnú úroveň“.

Ďalšie dôležité správy

The Boss
Neprehliadnite

Stále viac šéfov upúšťa od tradície „vždy v práci“ a uprednostňuje dovolenku