„O definitívnej stratégii rozvoja bratislavského letiska rozhodne vláda,“ zdôraznil minister dopravy. V prípade, ak sa bude hľadať pre letisko strategický partner, podľa ministra sa bude určite vyberať na základe medzinárodného tendra.

„Naším cieľom je nájsť čo najlepšie riešenie pre rozvoj nášho najväčšieho letiska a zároveň najvýhodnejšie pre štát,“ zdôraznil šéf rezortu dopravy s tým, že ministerstvo postupuje v prípade letiska v zmysle prijatého uznesenia vlády a Programového vyhlásenia vlády na roky 2016 až 2020.

Zároveň je štát podľa Á. Érseka ako vlastník letiska limitovaný pri investíciách do leteckej dopravy, či už ide o infraštruktúru, alebo prevádzku, a musí sa riadiť pravidlami Európskej únie pre štátnu pomoc.

„V súvislosti s rozvojom letiska očakávame napríklad zlepšenie konkurenčnej pozície bratislavského letiska, zvyšovanie úrovne služieb, rast ponuky letov a rozvoj nákladnej dopravy a tiež napríklad investície do infraštruktúry,“ vymenoval Á. Érsek.

Vyššia výkonnosť letiska je podľa neho predpokladom pre zníženie súčasnej zadlženosti a financovanie nevyhnutnej obnovy infraštruktúry.