Takmer každý dvanásty obyvateľ Slovenska nemá financie na nákup vianočných darčekov. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť KRUK Česká a Slovenská republika. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že 13 percent slovenských rodín má darčeky tiež nakúpené v dostatočnom predstihu, pričom nevenujú prílišnú pozornosť cene.
Tretina slovenských domácností podľa prieskumu nakupuje darčeky pre svojich blízkych tesne pred Vianocami. Deväť percent z opýtaných v rámci rodiny nedáva žiadne Vianočné darčeky a oceňuje spoločne strávený čas. Prieskum ďalej ukázal, že včasné nákupy vianočných darčekov, s ohľadom na nízke ceny, riešia najmä ženy (40 percent). Zodpovedne pristupuje k nákupu darčekov len 28 percent mužov, pričom muži častejšie než ženy kupujú darčeky bez ohľadu na cenu.