Do Číny sa dováža čím ďalej väčšie množstvo bežných mliečnych výrobkov. Jedna z najväčších európskych mliekarenských firiem dánska Arla Foods tento rok svoj vývoz do krajiny takmer zdvojnásobila. Na odbyt ide predovšetkým sušené a trvanlivé mlieko, ale popularitu si podľa šéfa Arla Foods Pedera Tuborgha získava aj organická dojčenská výživa.
„Na čínskom trhu s mliečnymi výrobkami vládne pravdepodobne najväčšia konkurencia na svete,“ povedal P. Tuborgh agentúre Reuters. Arla tu v oblasti dojčenskej výživy konkuruje firmám Danone, Nestlé a Reckitt Benckiser.
Tento rok by do Číny mala exportovať tovar za 100 miliónov eur, ešte vlani len za 55,9 milióna eur. V budúcich rokoch odhaduje šéf firmy nárast o 25 až 30 percent.
Najväčší dánsky reťazec supermarketov Coop bol v októbri nútený obmedziť maximálne množstvo mlieka na zákazníka na sedem kilogramov, respektíve 12 balení. Niektorí čínski zákazníci totiž doslova vyprázdňovali miestne regály a nakupovali viac než 40 kilogramov. Organické sušené mlieko od Arly je v Číne trikrát až štyrikrát drahšie než v Dánsku.