Nemecký energetický regulátor žiada podniky, vládu a spotrebiteľov, aby znížili príjem plynu, a požiadal najväčšie firmy, aby predložili núdzové plány na ďalšie zníženie spotreby v zime. Šéfovia nemeckých automobiliek však v posledných týždňoch varovali, že udržanie úrovne výkonu v rámci núdzových plánov bude fungovať len v prípade, ak ich dodávatelia budú môcť naďalej dodávať diely.
Výrobcovia hliníka, ocele a skla, ktoré sú nevyhnutné na výrobu automobilov, sú ešte viac závislí od zemného plynu ako samotní výrobcovia automobilov, čo vyvoláva obavy z dominového efektu, ak budú nútení zastaviť výrobu.
Gerd Roeders, 200-ročná nemecká zlievareň hliníka, sa pripravuje na dočasné odstavenie svojej výroby, aby prežila rastúcu plynovú krízu. Spoločnosť dúfa, že posunom prevádzky na tri týždne 24-hodinových zmien, po ktorých bude nasledovať jednotýždňová odstávka, dokáže udržať produkciu a zároveň znížiť účet za plyn, ktorý sa od minulého roka zdvojnásobil na 12,3 milióna eur.
Plán ušetrí náklady na plyn potrebný na zapálenie pecí, aj keď to znamená zaplatiť zamestnancom viac, keďže budú pracovať na nočné zmeny.
G.A. Roeders so závodmi v Nemecku a Českej republike zamestnáva približne 500 ľudí a vyrába viac ako 1 000 dielov. Slúži výrobcom automobilov ako Volkswagen a Continental, výrobcom leteckých spoločností a firmám v oblasti medicínskej techniky.
„Premena na jednotky poháňané elektrinou si vyžaduje rozsiahlu renováciu a je prinajlepšom mysliteľná v strednodobom horizonte,“ uviedol hovorca nemeckého zväzu zlievarní, ktorý dodal, že iná technológia ako zapaľovanie strojov plynom momentálne k dispozícii nie je.
Alternatívou je pec, ktorá pracuje so zmesou vodíka a plynu, na ktorú sa už Roedersovi podarilo získať vládne financovanie na navrhnutie prototypu taviacej pece. Realizácia si však vyžiada najmenej päť rokov.