Nemecký výrobca nákladných áut Daimler Truck bol v piatok uvedený na burzu vo Frankfurte nad Mohanom. Začiatkom decembra sa totiž oddelil od skupiny Daimler, ktorá sa čoskoro premenuje na Mercedes-Benz.
Štartovacia čiara
Nová spoločnosť Daimler Truck si dala za cieľ byť začlenená do akciového indexu DAX, keď dôjde k najbližšej aktualizácii indexu v 1. štvrťroku 2022.
Akcie Daimler Truck sa v piatok ráno krátko po otvorení burzy predávali po 28 eur, čo signalizuje trhovú hodnotu novej spoločnosti na úrovni 23 miliárd eur.
Dozorná rada Daimleru schválila divíziu Cars & Vans
Vstup na akciový trh bol „štartovacou čiarou“, uviedol generálny riaditeľ Daimler Truck Martin Daum vo vyhlásení a dodal, že nová skupina využije svoju nezávislosť na dosiahnutie „väčšieho úspechu v budúcnosti“.
Jeho bývalá materská spoločnosť Daimler sa vo februári 2022 premenuje na Mercedes-Benz podľa svojej slávnej značky luxusných áut. Rozpad skupiny a nový názov schválili v októbri akcionári, ktorým pripadne jeden podiel v Daimler Truck za každé dva, ktoré vlastnia v Mercedes-Benz.
Technologické výzvy
Dôvodom reorganizácie boli rôzne technologické výzvy, ktorý čelia obe divízie - nákladných aj osobných áut, keďže automobilový sektor sa vzďaľuje od spaľovacích motorov.
Zatiaľ čo pre budúcnosť osobných automobilov je nevyhnutná technológia batérií, v prípade nákladných bude „hrať dôležitú úlohu vodík“, povedal generálny riaditeľ Daimleru Ola Kallenius, ktorý zostane v Mercedese.
Daimler sa rozdelil, výroba nákladných áut sa osamostatnila
Zástupcovia Daimleru budú mať naďalej miesto v dozornej rade Daimler Truck, ale každodenné fungovanie oboch výrobcov áut bude do značnej miery oddelené.
Daimler Truck zamestnáva približne 100 000 ľudí vo výrobe nákladných áut, autobusov a špecializovaných vozidiel a do roku 2025 by chcel dosiahnuť „dvojciferný“ rast marže.
Následky krízy čipov
V roku 2021 nová skupina očakáva, že sa jej rast bude pohybovať v rozmedzí 6 až 8 percent, keďže nedostatok polovodičov, základného komponentu zvýšil ich ceny.
Vedenie firmy dúfa, že kríza v dodávkach čipov dosiahla najhoršiu fázu v 3. štvrťroku tohto roka. Neistota v tejto otázke bude mať pre Daimler Truck „vážne následky“ aj v roku 2022.
Daum pre nemecké noviny Automobilwoche minulý mesiac povedal, že spoločnosť predá o „stredné veľké päťciferné číslo“ menej vozidiel, ako by mohla, pre chýbajúce čipy. To bude mať za následok stratu príjmov v hodnote niekoľko miliárd eur.