Rodinná firma Groupe Amaury, ktorá vlastní Tour de France, zaznamenala v minulom roku nárast tržieb takmer o pätinu. Bolo to vďaka rastúcemu záujmu o najslávnejšie cyklistické preteky na svete, píše Bloomberg. Tržby sa v roku 2022 vyšplhali na 550 miliónov eur, spoločnosť vykázala nárast zisku o 17 percent.

Aktuálny 110. ročník najslávnejších cyklistických pretekov smeruje do záverečného víkendu súťaže na 3 405 kilometrov. Obhajca titulu Jonas Vingegaard tento týždeň v Alpách prekonal predvlaňajšieho víťaza Slovinca Tadeja Pogačara. Ten ho síce predtým rozdrvil v horskej časovke, ale v nedeľu jazdci zamieria do Paríža, pričom J. Vingegaard má už vďaka doterajšiemu náskoku takmer zaručené druhé víťazstvo na Tour za sebou.

Rodinnú firmu, ktorú v roku 1944 založil Emilien Amaury a neskôr ju zdedil jeho syn Philippe, stále kontroluje vdova po Philippovi Marie-Odile Amauryová. Vlastní aj množstvo značiek vo Francúzsku vrátane médií L’Equipe a France Football.

Počas pandémie si mnohí fanúšikovia fitness kúpili stacionárne bicykle Peloton v hodnote 1 500 dolárov alebo začali pretekať s priateľmi virtuálne v cyklistickej aplikácii Zwift. Uprostred tohto všeobecného nárastu záujmu o cyklistiku Tour de France ťažila aj z obsahu na streamovacích platformách, rovnako tak aj z oficiálnej videohry a z partnerstiev so športovou sociálnou sieťou Strava.

Rekordný počet divákov

Minulý rok preteky prilákali 41,5 milióna divákov francúzskej verejnoprávnej televízie France Télévisions, čo je najviac od roku 2011. Trojtýždňové turné sa na jar tohto roku tešilo aj množstvu publicity pred pretekmi vďaka odvážnemu dokumentu Netflix Tour de France: Unchained.

Tour de France, ktorej prvý ročník sa konal v roku 1903, je jedným z najcennejších aktív skupiny Amaury a jedným z mála športových podujatí, ktoré stále kontroluje rodinná spoločnosť. Má na starosti organizáciu pretekov vrátane marketingu a mediálneho pokrytia. Podieľa sa na predaji televíznych práv, sponzoringu a pohostinstva.

Dámska Tour začala svoje prvé preteky v 80. rokoch, ale bola zrušená v roku 1989. Oživili ju až minulý rok vďaka sponzorstvu Zwift, spoločnosti, ktorá ponúka virtuálne tréningy behu a cyklistiky. Trasa má dĺžku 956 km za týždeň v porovnaní s 3 405 km za tri týždne pre mužov.

„S podporou našich partnerov a značným mediálnym pokrytím sa zdá, že ekonomický model je na správnej ceste,“ povedal hovorca Amaury Sport Organization a dodal, že bude pokračovať v investíciách do pretekov v snahe o „zabezpečenie ich udržateľnosti“.

Ďalšie dôležité správy

Jorge Mas, Lionel Messi, Jose Mas a David Beckham
Neprehliadnite

Tento biznismen prebral Saudskej Arábii Lionela Messiho. Zlákal ho nielen na peniaze