Prísne protiepidemické opatrenia zavedené Čínou v súvislosti so šírením ochorenia covid-19, viedli k zápche, ktorú pred Šanghajským prístavom spôsobili nákladné a kontajnerové lode. Zamestnanci najväčšieho kontajnerového prístavu na svete nemohli v dôsledku opatrení nastúpiť do práce a mamutí prístav bol nútený pracovať v obmedzenom režime, píše Statista.

Gigantický prístav

Pre predstavu, šanghajským kontajnerový prístav, ktorý sa skladá z desiatich menších prístavov, prešlo vlani 47 miliónov ekvivalentov 20-stopových kontajnerov (kontajner s rozmermi  6,096 × 2,438 × 2,591 metra a objemom a 38,51 štvorcového metra), pričom najväčším európskym prístavom, ktorým je holandský Rotterdam, prešlo v tom istom rok len 15,3 milióna takýchto kontajnerov.

Veľký problém

Mapa z 28. apríla, ktorú webu Statista poskytol portál sledujúci pohyb lodí v reálnom čase FleetMon, dokumentuje rozsah problém, ktorý v šanghajskom prístave vznikol. FleetMon na zobrazovanie hustoty lodnej dopravy využíva signály vysielané automatickými identifikačnými systémami (AIS) lodí. Signál AIS je povinná vysielať každá loď s dĺžkou viac ako 20 metrov. Loď tak okrem iného vysiela údaje o type plavidla, GPS polohe, rozmeroch a, samozrejme, svoj volací znak.

Infographic: Shanghai Ship Jam Spells Supply Chain Trouble | Statista You will find more infographics at Statista

Ďalšie dôležité správy

České firmy čelia prudko rastúcim nákladom na prepravu tovaru
Neprehliadnite

Kontajnerová doprava v Číne by sa mohla obnoviť do konca apríla