Rôzne druhy čokolád Milka si stále udržiavajú rovnakú hmotnosť, rozdiely v gramáži sú medzi nimi zapríčené odlišnými ingredienciami. Takto vysvetľoval minulý rok Mondelēz rakúskej spotrebiteľskej organizácii Konsument, prečo Milka s karamelovou náplňou neváži 300 gramov ako iné druhy, ale o 24 gramov menej. Organizácia sa s týmto argumentom uspokojila, nie však nadlho.
Vyhlásenie výrobcu začali tento rok spochybňovať sťažnosti rakúskych spotrebiteľov, ktorí si všimli, že viaceré druhy čokolády Milka zmenili hmotnosť. Namiesto pôvodných 300 gramov vážia v závislosti od náplne o 20 až 30 gramov menej. Dizajn obalov a aj ich ceny ostali rovnaké, čo prakticky znamená, že zdraželi o 7 až 11 percent.
Z hmotnosti odkrojil Mondelēz aj čokoláde Milka s lieskovými orechami. Z 300-gramovej tabuľky ostala 270-gramová.
Zdroj: Konsument
Zmena gramáže však nebije do očí, aktuálna verzia je o jeden až dva milimetre tenšia. Tento rozdiel sa pritom dá rozpoznať jedine tak, že si obe tabuľky prirovnáte k sebe.
Zdroj: Konsument
Nemecké spotrebiteľské združenie Hamburg (VZHH) zaregistrovalo, že o 30 gramov prišla nielen oriešková, ale aj klasická mliečna čokoláda a „Noisette". Čokoláda „Triolade" sa scvrkla z 300 gramov na 280 gramov.
„Z nášho pohľadu robí Mondelēz všetko pre to, aby udržal zredukovanú hmotnosť v tajnosti. Balenie zostalo rovnaké preto, aby zmena množstva nepútala pozornosť zákazníkov pri nakupovaní,“ skritizovalo výrobcu nemecké združenie.
Mondelēz: Môžu za to výrobné náklady
„V auguste sme niektorým druhom veľkej čokolády Milka zredukovali hmotnosť z 300 gramov na 280 gramov, respektíve 270 gramov (v závislosti od náplne). Dobrá chuť a kvalita zložiek zostávajú nezmenené,“ priznal koncern v stanovisku, ktoré adresoval obom spotrebiteľským organizáciám.
Zredukovanie hmotnosti čokolád pripísal zvýšeným výrobným nákladom. Dôvod, prečo by mal na zmenu gramáže dôrazne upozorňovať na čokoládach, však nevidí. „Presný obsah a hmotnosť našich produktov vždy jasne uvádzame na obaloch. Vďaka tomu sa naši zákazníci môžu tesne pred nákupom informovať a rozhodnúť, či produkt spĺňa ich očakávania.“