Výrobcovia nápojov Coca-Cola a Pepsi čelia ďalším novým obvineniam. Podľa novej štúdie konzumácia sladených nápojov nie je spájaná len s obezitou, ale aj s cukrovkou.
„Zistili sme, že 90 percent lekárov v Spojených štátoch, Veľkej Británii a Ázii je presvedčených, že nadmerná konzumácia cukru spôsobuje diabetes 2. typu," povedal Stefano Natella, riaditeľ global equity research banky Credit Suisse, ktorá štúdiu zverejnila v spolupráci s výskumníkmi Georgetown University .
Podľa správy približne 43 percent z pridaných cukrov v strave pochádza práve zo sladených nápojov.
Ako informuje americký portál Adweek.com, spotrebitelia sa viac pritom obávajú cukrovky ako následkov obezity. Štúdia zverejnená v októbri ukázala, že po tom, či ľudia videli reklamu na sladký nápoj s odkazom na cvičenie a boj proti obezite, takmer všetci z nich zaujali pozitívny postoj k týmto značkám.
Keď však bola reklama upravená s odkazom boja proti cukrovke, reakcie účastníkov k značke boli o 37 percent negatívnejšie, uviedol výskumník Ishani Banerji.
Hlavní producenti nápojov v komunikácii často tvrdia, že jedna dávka nápoja môže byť súčasťou zdravého životného štýlu pre ľudí, ktorí sa vyhýbajú prejedaniu a zostávajú aktívni.
Coca-Cola a Pepsi vo svojich marketingových aktivitách zdôrazňujú v poslednom období hlavne ponuku nápojov bez cukru a so zníženým obsahom cukru a podporovaním fitness.
„Ponúkame rozmanité portfólio nápojov, ktoré uspokojí široké spektrum potrieb spotrebiteľov," uviedol zástupca Pepsi. Coca-Cola zas pomáha pri budovaní stovky fitnescentier v amerických stredných školách na podporu fyzickej aktivity, uviedol zástupca Coca-Coly. Obe spoločnosti odmietli povedať, či budú riešiť v budúcnosti obavy z cukrovky v rámci marketingu, dodáva AdWeek.com.
Pepis aj Coca-Cola na vybraných trhoch predstavili verzie nápojov s prírodným sladidlom stévia. Coca-Cola jej dala zelený obal a názov Life. Viac informácií.
Stéviu začala do svojho kolového nápoja pridávať do light verzie aj česká spoločnosť Kofola.
Coca-Cola Pepsi