Americký nápojový koncern Coca-Cola oznámil, že prevezme kontrolu nad výrobcom nápojov pre športovcov BodyArmor. Hodnota kontraktu presahuje 5 miliárd amerických dolárov.
Firma Coca-Cola v pondelok (1. 11.) informovala, že v BodyArmor prevezme 85-percentný podiel, ktorý doteraz nevlastnila. Zatiaľ kontrolovala 15 percent spoločnosti, ktoré získala pred tromi rokmi.
Najväčšia akvizícia značky
Za zvyšný podiel zaplatí 5,6 miliardy amerických dolárov (4,84 miliardy eur), čo pre Coca-Colu predstavuje podľa severu CNBC najväčšiu akvizíciu značky v histórii nápojového koncernu.
Do rozhodnutia o dokúpení podielu v BodyArmor bola najväčšou akvizíciou nápojovej spoločnosti kúpa kaviarenského reťazca Costa Coffee v roku 2018. Za prevzatie tejto firmy zaplatila Coca-Cola 5,1 miliardy amerických dolárov.
Po získaní 15-percentného podielu v roku 2018 sa Coca-Cola stala druhým najväčším akcionárom v BodyArmor. Na 3. mieste bol v tom čase basketbalista Kobe Bryant, ktorý do BodyArmor investoval v roku 2013, dva roky po vzniku firmy.
Ako informoval denník The Wall Street Journal, Bryantova pozostalosť získa z predaja viac než 400 miliónov amerických dolárov.
Prevzatie sa dalo očakávať
Prevzatie zostávajúcich 85 percent BodyArmor sa podľa analytikov dalo očakávať. Coca-Cola už vo februári informovala, že koncom tohto roka plánuje kúpiť vo výrobcovi nápojov pre športovcov kontrolný podiel.
Kúpa BodyArmor pomôže Coca-Cole zvýšiť jej podiel na trhu nápojov pre športovcov, aj keď Gatorade, divízia takýchto nápojov konkurenčnej firmy PepsiCo je ďaleko pred konkurenciou. Gatorade vlastní na tomto trhu približne 70-percentný podiel.