Americká spoločnosť Coca-cola zvýšila v druhom štvrťroku tržby o šesť percent na 12 miliárd dolárov. Najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov vďaka vyšším cenám a silnému dopytu po limonádach, najmä po jeho rovnomennom nápoji a Sprite, zároveň zlepšil celoročný výhľad tržieb a zisku. Spoločnosť to uviedla vo svojom oznámení.
Keď problémy v dodávateľskom reťazci a rusko-ukrajinský konflikt zvýšili ceny komodít, ako je cukor, a tiež ceny za dopravu, mnoho firiem vyrábajúcich spotrebný tovar začalo zdražovať, vrátane Coca-Coly. Potrebovali si tým kompenzovať vplyv rastúcich nákladov. Spotrebitelia napriek tomu stabilne míňajú za limonády a občerstvenie, hoci rastúce úrokové sadzby a vyššie ceny potravín ich inak nútia viac šetriť a zredukovať výdavky za zvyšný tovar. Priemerné predajné ceny spoločnosti Coca-Cola sa v druhom štvrťroku zvýšili o desať percent.
Firma teraz očakáva, že takzvaný organický rast tržieb za celý rok dosiahne osem až deväť percent, zatiaľ čo doteraz počítala s rastom o sedem až osem percent. Celoročný rast jadrového zisku na akciu bude podľa firmy predstavovať päť až šesť percent oproti doteraz očakávanému rastu o štyri až päť percent.
Akcie Coca-coly pred začiatkom obchodovania pridávali na burze v New Yorku vyše dve percentá. Od začiatku roka však zhruba percento strácajú.