Väčšina ľudí premýšľa, čo chce svetu po smrti zanechať a ako chce, aby si ho rodina a blízki pamätali. Krátkodobé ciele, akými sú hľadanie nového koníčka či šetrenie peňazí na dovolenku, môžu byť hodnotné, no budovanie odkazu prinúti človeka zamyslieť sa nad životom a sebou samým trochu hlbšie.
Nemusí pritom ísť o veľkolepý projekt. Stačí, aby odkaz vyjadroval silné stránky a hodnoty zosnulého. Môže ísť o:
- zbierku rodinných receptov pre mladšie generácie
- mentoring mladého človeka, ktorý potrebuje vedenie a možno mu odovzdať nazhromaždené poznatky
- zbierku životných príbehov a ponaučení
- fotoalbumy doplnené textom, aby boli spomienky čo najpresnejšie
- vytvorenie rodokmeňa
- vytvorenie nového dedičného šperku, sochy, maľby alebo kusu nábytku
Finančný poradca Howard Kaplan zo Cincinnati napríklad napísal pre svoje dospelé dcéry digitálny dokument s názvom „list života“ a doplnil ho zoznamom 42 piesní, ktoré preňho veľa znamenajú. „Chcel som vyrozprávať svoj príbeh a vysvetliť, prečo som urobil niektoré rozhodnutia a stal sa tým, kým som,“ vysvetlil Američan.