Dotácia sa totiž doteraz v plnej miere neúčtovala do období, ktorých sa týkala. Dochádzalo tam k určitému časovému posunu a k skresleniam. ZSSK preto zavádza novú metodiku, ktorá má presnejšie odrážať stav jej financií v reálnom čase. Výsledkom bude už v roku 2018 účtovný zisk, ktorý by mohol byť na úrovni zhruba 20 miliónov eur. Neznamená to však, že sa zo Železničnej spoločnosti stáva zo dňa na deň superzisková firma. A ona sa tak ani nebude tváriť.

Diera vo výnosoch

Doteraz ZSSK do výnosov počítala dotáciu, ktorá zodpovedala jej úrovni z predchádzajúceho roku. Napríklad v roku 2017 mala vo výnosoch dotáciu, ktorá reflektovala výkony za rok 2016. Lenže v roku 2017 najazdila ZSSK už oveľa viac kilometrov. Mala teda aj vyššie náklady. V účtovníctve však nepočítala so štátnou dotáciou za silnejší rok 2017, ale za slabší a už neaktuálny rok 2016. Vo výkazoch firmy tak vznikla diera.

Táto situácia sa opakovala rok čo rok. Účtovníctvo ZSSK aj preto vyzerá zle. A nielen hospodársky výsledok. Keď

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa