„Čaká nás, a možno to budem avizovať dopredu, naozaj definitívne rozhodnutie, čo s bratislavským letiskom,“ konštatoval na pondelkovom kontrolnom dni na ministerstve dopravy predseda vlády Peter Pellegrini (Smer-SD).

Štúdia má posúdiť varianty smerovania letiska v slovenskom hlavnom meste. Napríklad, či sa prenajme formou koncesie alebo či ho bude prevádzkovať zahraničná spoločnosť s podmienenými veľkými investíciami.

„Slovenské letisko bude musieť do budúcna investovať značnú časť peňazí a bude na rozhodnutí štátu, či tak urobí z vlastných zdrojov alebo po vzore štandardných veľkých medzinárodných letísk zverí správu tohto letiska do rúk profesionálnej medzinárodnej spoločnosti, ktorá možno ešte zvýši objem prepravy tovaru a prepravy ľudí," opísal P. Pellegrini.

Navždy v rukách štátu 

Zároveň však zdôraznil, že v žiadnom prípade nepôjde o privatizáciu letiska. Letisko totiž podľa jeho slov patrí medzi prioritný infraštruktúrny majetok štátu a vláda nikdy nedovolí, aby ho vlastnila tretia osoba.

„Navždy bude v rukách štátu, ale o prevádzke môžeme hovoriť. Či je ho štát schopný prevádzkovať rovnako efektívne a je schopný platiť veľké investičné náklady, alebo tak urobí už možno nejaký koncesionár, ktorý by mohol vzísť z veľkého medzinárodného tendra,“ priblížil predseda vládneho kabinetu.

Nekonečná štúdia

To sú však podľa neho otázky, o ktorých ešte bude rokovať vláda. Zámer ministra Érseka riešiť situáciu na bratislavskom letisku nadväzuje na kroky jeho predchodcov. S analýzou bratislavského letiska a hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa totiž začalo ešte pred niekoľkými rokmi, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH).

Už vtedy sa spomínala možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj vtedy, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie nájdenie strategického partnera.