Francúzsky výrobca áut Citroën, patriaci do skupiny Stellantis, v utorok predstavil nové elektrické SUV e-C3, nízkonákladový model, ktorého cena sa začína na 23 300 eur. Je zameraný na boj s čínskymi automobilkami na cenovo dostupnom trhu s elektrickými vozidlami. Elektromobil sa bude montovať na Slovensku a bude uvedený na trh v 2. štvrťroku 2024. Je rovnako veľký ako súčasné mestské vozidlo C3, je však menej zaoblený a o niečo vyšší. Cena nezahŕňa štátne dotácie do päťtisíc eur.

Cenovo dostupný elektromobil

„Toto je najdôležitejší štart pre značku Citroën za uplynulých desať rokov," povedal novinárom generálny riaditeľ Thierry Koskas. „Toto je nový spôsob, ako porušiť konvencie na trhu. Európsky elektromobil za 23 000 eur? Neexistuje." Priemerná cena európskych elektromobilov je približne 30-tisíc eur. V snahe dostať cenu nižšie, Stellantis využil svoju zjednodušenú platformu „Smart Car" používanú v Indii. Tá sa líši od štyroch platforiem EV, ktoré má skupina vo vývoji.

Nový, lacný elektromobil bude mať tiež obmedzený dojazd 320 kilometrov s použitím lacnejšej technológie batérií LFP dovážanej z Číny. V základnej výbave nemá cenovo dostupný elektromobil obrazovku informačno-zábavného systému, ale stále umožňuje pripojenie mobilného telefónu.

Koskas uviedol, že automobilka netúžila urobiť z nového C3 „technologický vianočný stromček", ale nešetrila na tom, na čom záleží. „Má atribúty komfortu a atribúty elektrických vozidiel," povedal. Ide napríklad o mäkké odpruženie, ktoré Citroën zvyčajne používa pre väčšie modely.

Nový dizajn značky

Európa sa pripravuje na prílev lacnejších čínskych elektromobilov, takže Citroën plánuje zájsť ešte ďalej. Chce priniesť lacnejšiu elektrickú verziu C3 začiatkom roka 2025 za ceny od 20-tisíc eur so zníženým dojazdom do 200 kilometrov, uviedol Koskas.

Citroën C3 mal v minulom roku podiel vo výške 11 percent na trhu mestských áut v Európe. Od prvej generácie modelu v roku 2002 sa predalo viac ako 5,6 milióna kusov. Vozidlo, ktoré v utorok odhalili v obrovskom hangári Y v Meudone, kde sa koncom 19. storočia montovali vzducholode, zároveň otvára nový dizajn značky, vrátane nového loga, ktoré je odkazom na pôvodné logo.

Ďalšie dôležité správy

WA 22 Jokohama - Na snímke logo japonskej automobilky Nissan sa nachádza v uliciach  Jokohamy neďaleko Tokia v stredu 26. júla 2023. Spoločnosť Nissan v 1. štvrťroku finančného roka 2023/2024 viac ako zdvojnásobila svoj čistý zisk. Prispela k tomu vyššia produkcia a predaj v Japonsku a Severnej Amerike, ktoré vykompenzovali pokles predaja v Číne. Slabší jen pomohol spoločnosti zvýšiť príjmy zo zahraničia. FOTO TASR/AP


A Nissan logo is seen in Yokohama, near Tokyo, on July 17, 2023. Nissan and
Neprehliadnite

Nissan bude v Európe do roku 2030 predávať už len elektromobily