Vzhľadom na klesajúci alebo stagnujúci predaj na hlavných trhoch v západnej Európe a USA, je Čína stále svetlým bodom pre Lego. Aj keď tu stále zápasí s kópiami svojej legendárnej stavebnice, napriek tomu, že vláda v Pekingu oznámila, že podnikne kroky na zmiernenie tohto problému.

Spoločnosť Lego plánuje rozšíriť svoju sieť obchodov zo súčasných 60 na približne 140 obchodov v 30 rôznych čínskych mestách do konca roka. Generálny riaditeľ Niels B. Christiansen uviedol, že napriek spomaľovaniu ekonomiky jeho spoločnosť neregistruje žiadnu stagnáciu na čínskom trhu s hračkami.

Trh s hodnotou 31 miliárd

Čínske hospodárstvo vlani dosiahlo najpomalšie tempo rastu za 28 rokov. Obchodná vojna Pekingu so Spojenými štátmi a rastúci objem dlhu vyvolávajú obavy z ďalšej straty dynamiky druhej najväčšej svetovej ekonomiky v tomto roku.

Čínsky trh hračiek a hier má hodnotu 31 miliárd dolárov (27,02 miliardy eur) a podieľa sa menej ako 10 percent na celkových tržbách spoločnosti Lego. Dôležitosť tohto trhu však stúpa. Lego preto koncom roka 2016 otvorilo továreň južne od Šanghaja, keďže čínski rodičia prestali klásť hlavný dôraz na disciplínu a prikláňajú sa viac k slobodnej hre.

„Až 95 percent čínskych rodičov chce, aby sa ich deti viac hrali a majú záujem poskytnúť im vysoko kvalitné hračky,“ povedal N. Christiansen.

Boj o autorské práva

Dánska firma plánuje otvoriť svoj tretí vlajkový obchod v Pekingu v marci tohto roka a pokračovať v partnerstve s čínskym internetovým gigantom Tencent. Neposkytla však žiadne informácie o financiách v súvislosti s plánmi na otvorenie 80 nových obchodov.

Lego dosiahlo určitý úspech v boji s porušovaním autorských práv v Číne, ale kópie jeho stavebnice zostávajú veľkým problémom, napriek vyhláseniam vlády.

„Je jasné, že Čína má ambíciu urobiť niečo s týmto problémom, ale ešte sme nevideli výsledky,“ povedal N. Christiansen. Lego vyhralo dva súdne spory týkajúce sa autorských práv v Číne. Ale takéto procesy trvajú veľmi dlho a aj po vynesení rozsudku vedie od slov k činu dlhá cesta, dodal.