Čínsky výrobca elektromobilov Xpeng v prvom štvrťroku zvýšil tržby medziročne o 62 percent na 6,55 miliardy jüanov (830 miliónov eur). Čistú stratu naopak znížil, a to na 1,37 miliardy jüanov z 2,34 miliardy jüanov spred roka. Spoločnosť to uviedla vo svojej výsledkovej správe.

Firma Xpeng v prvom štvrťroku dodala zákazníkom 22-tisíc vozidiel, čo je zhruba o 20 percent viac ako pred rokom. V druhom štvrťroku odbyt áut firma odhaduje na 29-tisíc až 32-tisíc vozidiel, čo by znamenalo medziročný nárast o 25 až 38 percent. Výhľad na druhý štvrťrok podľa agentúry Reuters naznačuje, že automobilke sa vyplácajú propagačné akcie a zľavy ako aj rozsiahle investície do nových technológií, vrátane umelej inteligencie (AI) či automatického riadenia.

Odborníci však upozorňujú, že Xpeng bude v dlhodobejšom horizonte čeliť tlakom zo strany nových konkurentov, ako je napríklad výrobca šikovných telefónov Xiaomi. Ten nedávno uviedol na trh svoj prvý elektromobil SU7.

Automobilka Xpeng v snahe o rozšírenie príjmov usiluje o expanziu na zahraničných trhoch. V Európe už predáva elektromobily v Nemecku, Holandsku a Nórsku. Plánuje vstúpiť aj na ďalšie európske trhy, vrátane Británie, Francúzska a Talianska, píše Reuters. Európska únia zvažuje ďalšie clá na dovoz elektromobilov z Číny, čínski výrobcovia podľa Bruselu využívajú výraznejšie dotácie a krivia európsky trh.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná foto.
Neprehliadnite

Čínsky výrobca elektromobilov Nio predstavil nové vozidlo, ktorým chce konkurovať Tesle