Čínsky trh s luxusným tovarom sa zotavuje. Aj keď sa nevrátil na úroveň z roku 2021, analytici aj výsledky hospodárenia veľkých značiek poukazujú na nové možnosti rastu oproti trendom pred pandémiou, napísal server CNBC.
Vlani nákupy v Číne zastupovali zhruba 16 percent celosvetového trhu s luxusným tovarom a v roku 2030 by to malo byť najmenej 20 percent, predpovedá poradenská spoločnosť Bain & Company.
Spotrebitelia v Číne sa v posledných rokoch zdráhali míňať pre neistotu ohľadom budúcich príjmov a spomalenia hospodárskeho rastu.
Naposledy zverejnila výsledkovú správu francúzska spoločnosť LVMH, jeden z kľúčových podnikov zameraných na predaj luxusného tovaru. Firma vlani v decembri zaznamenala v Číne rast v oblasti módy a koženého tovaru o viac ako 30 percent. Upozornila pritom, že viacerí čínski spotrebitelia nakupujú luxusné výrobky vo vlasti, napriek určitému obnoveniu ciest do zahraničia.
Vlani trh s luxusným tovarom vykázal v Číne rast približne o 12 percent a presiahol 400 miliárd juanov (cez 51 miliárd eur), odhaduje Bain & Company. Hoci sa objem nevrátil na úroveň roku 2021, firma predpokladá, že trh s luxusným tovarom v Číne ďalej porastie.
Približne polovica popredných značiek a niekoľko špecializovaných výrobcov sa vrátili na úroveň predaja z roku 2021. Konkrétne názvy firiem správa analytikov neuvádza.
Firmy zamerané na predaj luxusného tovaru súperia o každý kúsok čínskeho spotrebiteľského trhu. Jedným z novovznikajúcich segmentov je posteľná a kvalitná bielizeň. V tejto kategórii sa uskutočnili za posledných 18 mesiacov najmenej štyri investičné transakcie.