Výrobca vozidiel BYD zrýchľuje nasadzovanie plug-in hybridných modelov (PHEV) v Európe, čím reaguje na rastúci dopyt a regulačné zmeny na kontinente.

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavila automobilka model Seal U DM-i PHEV ako súčasť dynamickej stratégie expanzie mimo Číny.

BYD ešte vo februári oznámil, že pri uvedení malého elektromobilu Atto 2 plánuje pridať hybridnú verziu približne šesť mesiacov po debute čisto elektrického modelu. Tento interval sa však podľa informácií zdroja portálu Automotive News Europe výrazne skrátil.

„BYD aktuálne plánuje pridať plug-in hybrid už tri až štyri mesiace po uvedení elektrického modelu a nevylučuje ďalšie skrátenie tohto intervalu na dva mesiace,“ uviedol zdroj.

Pôvodne vstúpil BYD na európsky trh ako výrobca výhradne elektrických vozidiel. Avšak po zavedení dodatočných ciel zo strany Európskej únie na dovoz čínskych elektromobilov – v prípade BYD až o sedemnásť percent nad rámec štandardného desaťpercentného cla – sa automobilka začala intenzívnejšie zameriavať na hybridné pohony.

Kým BYD nezačne s výrobou vo svojom prvom európskom závode v Maďarsku (so spustením sa počíta v štvrtom štvrťroku), všetky vozidlá sú naďalej dovážané z Číny. Hybridné modely, ktoré podliehajú nižším clám, tak predstavujú strategickú výhodu.

Prvým plug-in hybridom značky BYD na európskom trhu bol model Seal U DM-i, ktorý automobilka uviedla v minulom roku. Odvtedy sa predalo takmer štyri a pol tisíc kusov tohto modelu, čo predstavuje tretinu z celkového objemu predaja BYD v Európe v danom období. Hybridná verzia tak prekonala čisto elektrickú alternatívu.

Podľa údajov spoločnosti Dataforce dosiahol celkový predaj značky na európskom trhu do februára medziročný nárast o 188 percent na takmer 14-tisíc vozidiel. Z toho predaje batériových elektromobilov stúpli o 96 percent na bezmála 10-tisíc kusov.

Segment plug-in hybridov aktuálne v Európe zaznamenáva výrazný rast. Kým v minulom roku sa tento trend týkal najmä prémiových značiek, tento rok rastie aj podiel medzi masovými výrobcami – predaj PHEV modelov vzrástol do februára o štvrtinu na viac ako 75-tiscí kusov. V rovnakom období predaj elektromobilov stúpol o tridsať percent.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Čína vyvíja tlak na odevný konglomerát Shein. Chce, aby zastavil presun výroby do zahraničia