Veľkí internetoví predajcovia v Číne masívne zlacňujú. Vychádzajú v ústrety zákazníkom, ktorí sa stretávajú s ekonomickou neistotou a hľadajú akciový tovar. Postup sa firmám ako Alibaba a JD.com vypláca, ich výsledky v druhom štvrťroku prekonali odhady, napísal americký denník The Wall Street Journal.

Veľké čínske internetové obchody sa tento rok vo väčšej miere púšťajú do zľavových akcií, ku ktorým aktívne povzbudzujú predajcov, s ktorými spolupracujú. V máji spustila vlajková loď spoločnosti Alibaba, platforma Taobao, v aplikácii akciu „Taobao dobrá cena“.

Pri nákupnej akcii organizovanej každý rok 18. júna požadovalo Taobao od obchodníkov, aby ponúkali na svoj tovar aspoň desaťpercentnú zľavu. Tovar za nižšie ceny alebo s výraznejšími zľavami potom platforma uprednostňovala. Spoločnosť JD.com začiatkom roka spustila dotačný program za 1,4 miliardy dolárov s názvom „Každý deň nízka cena“, ktorý ponúka zľavy na tovar. Zároveň firma začala veľký tlak na nábor obchodníkov, ktorí na jej webe tovar ponúkajú.

Rýchly rast kupujúcich

„Snažíme sa užívateľom poskytnúť skúsenosť, že dobrý tovar nemusí byť drahý,“ povedala tento mesiac v rozhovore s analytikmi generálna riaditeľka Taobao a Tmall Group, čínskej obchodnej pobočky Alibaby, Trudy Daiová. Dodala, že jej platformy zaznamenali rýchly rast počtu kupujúcich z menších miest, ktorí sú citliví na cenu, a tiež medzi mladými a staršími ľuďmi.

Ekonomika sa v Číne po kríze spôsobenej pandémiou zotavuje veľmi pomaly. V júli sa spotrebiteľské ceny v druhej najväčšej svetovej ekonomike prvýkrát za dva roky dostali do deflácie, ďalšie kľúčové údaje z minulého mesiaca potom ukázali spomaľujúci sa rast výdavkov spotrebiteľov a podnikov. Nezamestnanosť medzi mladými ľuďmi stúpala v posledných mesiacoch na rekordné hodnoty a v júni dosiahla 21,3 percenta. V deň, keď sa očakávalo, že Peking zverejní júlové číslo, úrady zverejňovanie týchto údajov pozastavili.

Alibabe a firme JD.com sa zatiaľ ich postup vypláca, píše WSJ. Obe spoločnosti po zverejnení hospodárskych výsledkov za uplynulý kvartál prekonali očakávania trhu. JD.com minulý týždeň oznámil rast tržieb za druhý štvrťrok o 7,6 percenta, čo je jeden z najrýchlejších nárastov za posledný rok. Zľavový program podľa jeho manažérov pritiahol nových zákazníkov, zvýšil frekvencie nákupov a priemernú hodnotu objednávky. Alibaba zvýšila zisk v prvom finančnom štvrťroku medziročne o 51 percent na 34,33 miliardy jüanov (asi 4,4 miliardy eur). Tržby stúpli o 14 percent na 234,16 miliardy jüanov.

Ďalšie dôležité správy

WA 28 archív Peking - Na archívnej snímke z 10. augusta 2021 logo čínskeho internetového gigantu Alibaba sa nachádza pred sídlom firmy v Pekingu. Spoločnosť Alibaba Group začala s prvým kolom prepúšťania v divízii cloudových služieb, ktoré sa dotkne 7 % zamestnancov. Cieľom je zefektívniť jej fungovanie v rámci prípravy na odčlenenie tejto divízie a prípadnú prvotnú verejnú ponuku akcií (IPO). Uviedol to v utorok 23. mája 2023 zdroj oboznámený s touto záležitosťou. FOTO TASR/AP

FILE - The logo
Neprehliadnite

Výsledky internetového gigantu Alibaba za prvý finančný štvrťrok prekonali odhady trhu