Príjmy čínskeho výrobcu automobilov Great Wall Motors Company Limited v prvej polovici roka 2021 dosiahli 61,9 miliardy CNY (9,57 miliardy dolárov). Spoločnosť zverejnila 27. augusta finančnú správu za prvý polrok 2021.
Medziročný nárast o 72 percent
Od januára do júna tohto roka dosiahli hrubé príjmy spoločnosti GWM 61,928 miliardy CNY s medziročným nárastom 72,36 percenta. Čistý zisk predstavoval 3,529 miliardy CNY (504 miliónov dolárov) s medziročným nárastom 207,87 percenta.
Rast príjmov, ktorý je v súlade s rastom čistého zisku, možno pripísať stálemu zvyšovanie objemu predaja hotových automobilov aj priemernej predajnej ceny jedného vozidla spoločnosti GWM. Konečné tržby GWM v prvej polovici roka 2021 prudko vzrástli a predalo sa 614 389 nových vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast predaja o 53,68 percenta. Systematicky sa zvyšuje aj kapacita značky v prémiovom sektore a priemerná predajná cena jedného vozidla dosiahla 100 800 CNY (takmer 16-tisíc dolárov), čo predstavuje medziročný nárast o 12,15 percenta.
Čínska automobilka GWM kupuje od Daimlera výrobný závod v Brazílii
Spoločnosti sa darilo aj v zahraničí
Kľúčovým faktorom neustáleho zvyšovania objemu predaja spoločnosti GWM je tiež vylepšenie skúseností značky vďaka kontinuálnej implementácii perspektívnych technológií. V prvej polovici roka 2021 investovala spoločnosť GWM takmer 2,9 miliardy CNY (448 miliónov dolárov) do vedeckého a technologického výskumu a vývoja, čo predstavuje nárast o 63,15 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Investície boli použité na urýchlenie zavádzania perspektívnych technológií, ako je zvýšenie efektívnosti spotreby paliva, inteligentné riadenie a inteligentná kabína, do nových výrobkov a na podporu inovácie nových energetických a inteligentných technológií.
Vďaka vynikajúcim výsledkom modelov 3. generácie HAVAL H6, HAVAL JOLION, GWM Poer a ďalších globálnych modelov na zahraničných trhoch, ako je Rusko, Austrália, Chile a Juhoafrická republika, dosiahol predaj spoločnosti GWM v zahraničí nové maximálne hodnoty, pričom v prvej polovici roka predstavoval objem predaja v zahraničí celkom 61 559 vozidiel a medziročne vzrástol o 133,24 percenta, čo ďalej prispelo k stabilnému rastu polročných výsledkov. Spoločnosť si stanovila nový strategický cieľ, ktorým je dosiahnuť do roku 2025 zahraničný objem predaja vo výške 1 milióna vozidiel.
Nedostatok polovodičov bude brzdiť predaj áut aj v druhom polroku, očakáva Daimler
Nedávno podpísali spoločnosti GWM a Daimler Group dohodu o kúpe továrne Erasemapolis v Brazílii. Tento krok urýchli rozvoj spoločnosti GWM na juhoamerickom trhu. Súčasne vstúpila so svojimi výrobkami 3. generácie, ako sú HAVAL H6, HAVAL JOLION a GWM Poer, na zahraničné trhy vrátane Nepálu, Iraku a Bruneja a pokračovala v expanzii na trhy v južnej Ázii, na Blízkom východe a v krajinách ASEAN.