Čínske sociálne siete zakročili proti obsahu, v ktorom sa používatelia chvália peniazmi a luxusom. Weibo si tento mesiac posvietilo na „nežiaduce hodnotovo orientované príspevky“. Zameralo sa najmä na príspevky zobrazujúce luxusné autá a drahé nehnuteľnosti. Zo sociálnej siete takisto zmizol aj obsah, ktorý schvaľuje „uctievanie peňazí“ a slobody, ktorú bohatstvo umožňuje. K podobnému kroku podľa informácií Guardianu pristúpili aj sociálne siete Tencent, Douyin a Xiaohongshu.

Čínska vláda sa snaží o vytvorenie „sociálno-ekologického prostredia, ktoré je civilizované, zdravé a harmonické“. Prísnejší prístup sociálnych sietí je zrejme súčasťou celoštátnej kampane čínskych úradov na „očistu internetového kultúrneho prostredia“, ktorá sa začala v roku 2016. Napriek úsiliu vládnucej Komunistickej strany Číny dosiahnuť spoločnú prosperitu sa rozdiel medzi bohatými a chudobnými prehlbuje.

Ďalšie dôležité správy

Deepfake video Ukrajinky Olgy Loiek, ktoré sa objavilo na čínskych sociálnych sieťach
Neprehliadnite

Čínske sociálne siete zaplavili videá Rusiek, ktoré sa snažia nájsť si manžela