Čínska spoločnosť Alibaba Group sa chystá rozšíriť svoju súčasť Lazada aj do Európy. Uviedla to dnes agentúra Reuters, ktorá sa odvoláva na dva informované zdroje. Lazada sa teraz zameriava na elektronické obchodovanie v juhovýchodnej Ázii a chystaná expanzia je súčasťou snahy čínskej firmy o ďalší rast v zahraničí.
Tovar čínskych výrobcov
Alibaba už v Európe pôsobí prostredníctvom svojej globálnej platformy elektronického obchodu AliExpress. Tá sa zameriava hlavne na spotrebiteľov, ktorí hľadajú tovar od čínskych výrobcov, ako je príslušenstvo pre chytré telefóny alebo oblečenie. Pred niekoľkými mesiacmi otvorila v Belgicku centrálu pre európsky predaj jej logistická pobočka Cainiao.
Lazada sa chce v Európe zamerať na lokálnych predajcov. AliExpress sa má naďalej sústrediť hlavne na predaj z Číny, uviedol jeden zo zdrojov. Zdroje však nespresnili, do ktorých krajín by Lazada mala expandovať, pretože na detailoch sa pracuje.
Alibaba v Číne v poslednej dobe čelí silnej konkurencii firiem, ako je Pinduoduo či Douyin, ktorá je dcérskou spoločnosťou firmy ByteDance. Možnosti na ďalšiu expanziu ju navyše na domácom trhu obmedzili nové predpisy.
Podiel v Alibabe
Lazadu v roku 2012 založil nemecký technologický inkubátor Rocket Internet. Jej cieľom bolo stať sa v juhovýchodnej Ázii odpoveďou na americký podnik Amazon. V roku 2016 v nej zhruba za jednu miliardu dolárov získala kontrolný podiel Alibaba. V tom čase to bola pre čínsky podnik najväčšia akvizícia v zahraničí.
Hlavným konkurentom Lazady v regióne je Shopee firmy Sea Ltd. Tá už expandovala do zahraničia a vlani vstúpila na trhy v Poľsku, Španielsku a vo Francúzsku. V marci sa však stiahla z Indie a Francúzska, pretože tam čelila slabým vyhliadkam rastu.