Spoločnosť Dongfeng Motor rokuje s Rímom o tom, že by vyrábala vozidlá v Taliansku. Čínska automobilka zvažuje v Taliansku výstavbu závodu s kapacitou až 100-tisíc áut ročne. V rozhovore s agentúrou Bloomberg to povedal Čchien Sie, ktorý má v spoločnosti na starosti aktivity v Európe. Talianska vláda sa do krajiny snaží prilákať ďalšiu automobilku. Rím vedie spor so skupinou Stellantis, ktorá chce znížiť počet pracovných miest a niektoré pozície presunúť na menej nákladné miesta.
„Taliansko je jedným z najväčších európskych automobilových trhov a pre čínsku automobilku by miestna výroba znamenala možnosť zásobovať všetky ostatné krajiny v regióne,“ povedal Čchien. Rokovania s Rímom potvrdil, vláda podľa neho v nasledujúcich týždňoch predloží spoločnosti Dongfeng návrhy, kde by závod mohol stáť. Šéf Stellantisu Carlos Tavares na začiatku mesiaca varoval pred nutnosťou prijať „nepopulárne rozhodnutie“, ak by čínska firma začala v Taliansku vyrábať autá.
Dongfeng a Stellantis majú v čínskom meste Wu-chan spoločný podnik, kde sa vyrábajú vozidlá Peugeot a Citroën. Čínska automobilka ďalej v krajine mimo svojich vozidiel, napríklad značky Venucia alebo Fengdu, vyrába autá v spolupráci s japonskými firmami Honda a Nissan. Na domácom trhu sa Dongfeng dostal pod tlak, pretože záujem o vozidlá so spaľovacím motorom klesá. Od vrcholu v roku 2017, keď automobilka dodala 2,83 milióna áut, jej dodávky klesajú. Vlani firma dodala 1,72 milióna vozidiel.
„V Taliansku môžete využiť všetko silné dedičstvo, ktoré táto krajina v automobilovom priemysle má,“ konštatoval Čchien. Dongfeng síce podľa neho „silno“ verí v budúcnosť elektromobility, zatiaľ sa však v prípade Talianska bude musieť zamerať na hybridné vozidlá. Taliansko zaostáva za ostatnými európskymi krajinami v zavádzaní elektrických vozidiel. Podľa poradenskej spoločnosti AlixPartners tvorili v minulom roku vozidlá poháňané batériami asi štyri percentá predaja, čo je výrazne menej ako európsky priemer, ktorý predstavuje takmer 15 percent.