V Číne rastie záujem o virtuálnych ľudí. Podniky z radu odborov, od zákazníckych služieb až po zábavný priemysel, platia za virtuálnych zamestnancov veľké peniaze.

Technologická firma Baidu uvádza, že počet projektov virtuálnych ľudí, na ktorých pracovala pre svojich klientov, sa od minulého roka zdvojnásobil. Cenové rozpätie je pritom široké - klienti sú ochotní za virtuálneho zamestnanca ročne zaplatiť od 2 800 dolárov do 14 300 dolárov, uviedol server americkej televízie CNBC.

Najviac sa platí za trojrozmerného človeka

Virtuálni ľudia sú kombináciou animácie, zvukovej techniky a strojového učenia, ktorou vznikne digitalizovaná ľudská bytosť. Tieto bytosti môžu dokonca spievať či komunikovať v živom vysielaní. V čínskom kybernetickom priestore sa objavujú čoraz častejšie.

Medzi záujemcov o virtuálne osoby patria napríklad firmy poskytujúce finančné služby, miestne turistické centrály a štátne médiá, uviedol šéf divízie virtuálnych ľudí a robotiky v spoločnosti Baidu Li Š '-jen.

Li dodáva, že spolu s tým, ako sa zdokonaľuje technológia, znížili sa od minulého roka náklady približne o 80 percent. Najviac sa platí za trojrozmerného virtuálneho človeka, nižšie sumy sú za dvojrozmerné osoby. Li očakáva, že odvezie virtuálnych ľudí do roku 2025 porastie ročne o 50 percent.

Výzvu na väčšiu digitalizáciu ekonomiky

Čína rozvoj virtuálnych ľudí podporuje. Vlani na jeseň vydali ministerstvá centrálnej vlády podrobný plán pre väčšie zapojenie virtuálnej reality, najmä do vysielania, výroby a ďalších odvetví. Posledný päťročný plán obsahoval aj výzvu na väčšiu digitalizáciu ekonomiky, a to aj v oblasti virtuálnej a rozšírenej reality.

Značky v Číne začali hľadať alternatívnu hovorkyňu po rade škandálov celebrít z posledných rokov, od daňových únikov až po osobné škandály, uviedol produktový riaditeľ spoločnosti Kantar Sirius Wang.

Podľa prieskumu, ktorý Kantar zverejnil na jeseň, najmenej 36 percent spotrebiteľov sledovalo v poslednom roku vystúpenie virtuálneho influencera alebo digitálnej celebrity. Virtuálneho moderátora nejakej udalosti alebo pri vysielaní správ videlo 21 percent opýtaných. V prieskume na budúci rok uviedlo 45 percent inzerentov, že by mohli využiť vystúpenie virtuálneho influencera alebo pozvať virtuálnu osobu na akciu nejakej značky.

Virtuálny spevák vystúpil aj na zimných olympijských hrách

Vývojom virtuálnych ľudí sa zaoberá rad veľkých čínskych technologických spoločností. Jednou z prvých, ktorá koncept zaviedla do hlavného prúdu, bola spoločnosť Bilibili. Firma získala tím, ktorý stojí za virtuálnym spevákom Luom Tchien-i, ktorý bol vytvorený v roku 2012 a ktorý má takmer tri milióny fanúšikov. Dokonca vystúpil na otváracom ceremoniáli zimných olympijských hier v Pekingu.

Bili tiež ponúka množstvo virtuálnych moderátorov, ktorí sú priamymi avatarmi ľudí. Títo ľudia využívajú špeciálnu virtuálnu technológiu na oslovenie publika.

Spoločnosť Tencent Holdings nedávno uviedla, že pre sektory finančných služieb alebo cestovného ruchu poskytuje chatbotov, teda počítačové programy pre automatizovanú komunikáciu s ľuďmi. Spoločnosť Next Studios potom vyvinula virtuálneho speváka a virtuálneho tlmočníka znakovej reči.

Ďalšie dôležité správy

Seattle,,Wa,,Usa.,February,18,,2021,,Editorial,Use,Only,,3d
Neprehliadnite

USA: Amazon predstavil virtuálnu zdravotnú kliniku